Jannes
Medlem
Blev och fundera på en sak efter en diskussion kring skiplagging, där folk diskuterade vilka problem som orsakas av detta fenomen. Då kom det en kommentar om hur skiplagging orsakar problem på stop, dvs när en del passagerare ska vidare med samma plan och inte stiger av när planet landar. I sådana fall kan någon stiga av utan att flygbolaget vet det (om man inte kollar boarding pass på avstigande), vilket sedan gör att pax-manifestet inte stämmer och crew som räknar kanske inte får ihop det = delays?
Jag skulle hävda att den typen av flygresor är mycket ovanliga, i alla fall i jämförelse med vanliga layovers med planbyte eller iaf reboarding på samma plan.
Vad är era erfarenheter, är det vanligare än jag tänker mig? Sker detta med shorthaul stäckor någonstans i världen, där man vill göra bytet snabbt genom att låta de som ska vidare sitta kvar? Kanske i USA?
Jag har som jag minns aldrig flygit så, och kan på rak arm bara komma att tänka på av 5th freedom flights där ett longhaul-plan gör ett extra stop för att få bättre ekonomi i det hela. Typ FRA-GRU-EZE eller AMS-BOG-LIM tror jag är sådana. Finns väl en del från Europa till Sydostasien också?
Jag skulle hävda att den typen av flygresor är mycket ovanliga, i alla fall i jämförelse med vanliga layovers med planbyte eller iaf reboarding på samma plan.
Vad är era erfarenheter, är det vanligare än jag tänker mig? Sker detta med shorthaul stäckor någonstans i världen, där man vill göra bytet snabbt genom att låta de som ska vidare sitta kvar? Kanske i USA?
Jag har som jag minns aldrig flygit så, och kan på rak arm bara komma att tänka på av 5th freedom flights där ett longhaul-plan gör ett extra stop för att få bättre ekonomi i det hela. Typ FRA-GRU-EZE eller AMS-BOG-LIM tror jag är sådana. Finns väl en del från Europa till Sydostasien också?