Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Jag har hört att de förlängs till 31 mars från tre olika agenter (1 på engelska, 2 på svenska) de senaste dagarna. Förutsatt att de inte är förbrukade.

"förbrukade"? Dvs har en bokning på sig idag? Så kan man inte ändra i den efter 31/12?
Exakt, det var så jag fick det förklarat. Jag höll på att göra en bokning enkelväg i oktober 2026 (jagar fortfarande retur och en feeder) och agenten undrade om jag skulle använda vouchers som går ut 2025-12-31 eller 2026-12-31. Han rekommenderade att köra på 2026-vouchers först, och på så vis ge 2025-vouchers mer tid för att hitta retur och feeder. Om jag i sådant fall skulle hitta retur innan sista Mars kan jag flytta hela bokningen till 2025-vouchers.

Det går utmärkt att få kreditkortet från Deutche Bank hemskickat till Sverige. Inte samma förmånliga miles intjäning som gamla Resurskortet men bättre än inget.
Otroligt förvånande! Trodde KYC-reglerna hade implementerats så att alla europeiska banker sedan länge kräver fast adress i det egna landet för ”normala privatkunder”! Men förstås bra om det stämmer. Är det nyligen du lyckats med detta?

Det går utmärkt att få kreditkortet från Deutche Bank hemskickat till Sverige. Inte samma förmånliga miles intjäning som gamla Resurskortet men bättre än inget.

Gör det?

cd5fb8b42253afb4df9af52fd37771ab.jpg

Edit: Geschäftsadresse i bilden ovan pga att om man är egenföretagare måste man ange det på ett tidigare steg som jag förstod det, men det blir samma begränsade valmöjligheter för land om man påstår sig inte vara det, bara att det står Meldeadresse i stället.

Edit 2: Däremot dyker Alternative Versandadresse upp därunder i detta fall, med fler valmöjligheter för land, så under förutsättning att man inte är egenföretagare (?) OCH har någon annan form av postadress i Tyskland för registrering kan man gå vidare.

Edit 3: Om man skulle lyckas komma vidare måste man därefter ange skatte-ID.

Skärmavbild 2025-12-13 kl. 20.50.37.png

Last edited:
Det låter som "favorit i repris". OBS från tidigare år så ska man vara OBS på det lilla ordet "unused" som många föll på.
Då undrar man vad SAS menar med "unused"
Är det:
A. Voucher som är helt oanvänd, dvs den har aldrig nyttjats över huvud taget
B. Voucher som 31.12 är unused just då men kan ha använts vid ett tidigare tillfälle och återförts vid tex vid ångrat köp av biljett

C. Voucher som är använd men efter 31.12 återförs och får då inte förlängt datum. (Denna voucher är ju used 31.12)

Toppen