Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

Vad är den generella åsikten om att dra in poäng/nivå via Hertz? Kan man förvänta sig krångel? Såg att man kan plocka 10K extra + 5K nivå för 3400 kr i Helsingborg med dagens lucka.
Var ser man hur dealen ser ut? Klickar jag på länken i luckan på en dator kommer man bara till vanliga hertz bokningssidan på sas hemsida, står inget om julkalender erbjudandet där

Dealen syns i nästa steg när man sökt på plats och datum.

Ska boka bil i tolv dagar snart men dom bakar in en massa försäkringar i dealen verkar det som så blir typ 3000 kronor dyrare åt mig. Flyger nog hellre ihop dessa poäng då. Om jag inte bommar något och det går få bort försäkringar eller vad det nu är på något vis…

Poäng enligt följande:
  • 1-5 dagar,1,5k bonus, 750nivå
  • 6 dagar, 5k bonus, 2,5k nivå,
  • 7-9 dagar, 8k bonus, 4k nivå
  • 10+ dagar, 10k bonus, 5k nivå

Jag får inte till det. Går via länkarna och det kommer bara upp vanliga poäng. Testade en vecka och det blev bara 1500 poäng. Testade i mars i USA, men det kanske finns restriktioner på tid och plats?

Attachments

• Skärmavbild 2025-12-16 kl. 07.10.37.png
    Skärmavbild 2025-12-16 kl. 07.10.37.png
    29,3 KB · Visningar: 34
Genom att klicka runt lite (ville boka Florida i juli) så noterar jag att erbjudandet tycks funka fram till och med mars nästa år. April ger inte erbjudande, men mars gör det.

Vad är den generella åsikten om att dra in poäng/nivå via Hertz? Kan man förvänta sig krångel? Såg att man kan plocka 10K extra + 5K nivå för 3400 kr i Helsingborg med dagens lucka.
Jag har alltid fått mina poäng när jag bokat via Hertz. För lucka 16 hittade jag inga bilar alls. Bokade en Avis bil istället. 1500 poäng och 750 nivå för en helg. 1006kr. Bra pris per poäng.

För mig är knappen fortfarande ljusblå och oklickbar (men heter ”Book now”), dvs exakt samma läge som innan dagens lucka 16 ”öppnades”. Verkar inte bli bättre poängutdelning än trippelkampanjen i början av månaden, så jag behåller nog min bokning med Europcar i stället (som gav marginellt fler poäng i mitt fall).

Är lite hit and miss om det dyker upp några bilar. På min iphone dök det upp bilar med safari men inte med chrome, på laptopen dök det först upp bilar varje gång men på senaste sökningen enbart med edge men inte med chrome.

Är lite hit and miss om det dyker upp några bilar. På min iphone dök det upp bilar med safari men inte med chrome, på laptopen dök det först upp bilar varje gång men på senaste sökningen enbart med edge men inte med chrome.
Samma här, hit and miss..
Lyckades boka (på mobilen till slut) en Ford Kuga eller motsvarande på Linate om några veckor men via dator funkar ingenting, antingen "Inga bilar tillgängliga" eller så dyker Thrifty-stationer upp i Stockholm men utan bilar t ex. Något fel som är trasigt så någon sitter säkert o svettas nu..:rolleyes:

OT: sökt hyrbil lite sporadiskt inför traditionell alpvecka januari/februari i några månader och haft några preliminärbokade. Verkar som att priserna verkar gå ner vid denna tid. I augusti fanns i princip ingenting vettigt under 4000 på de egna sidorna eller via SAS. Holidaydrive via MSverige hade relativt bra priser, kräver dock förskottsbetalning men ska gå att boka av och få återbetalning. Häromdagen dök Ford Kuga (med vinterdäck) upp via Hertz egna sida med Amex Platinum-rabatt för 2300-nånting som billigaste kategori. Idag har priset gått upp till 2600-nånting på båda sidorna, typ 30€, men får vara värt det för 8000 Bonuspoäng och 4000 Nivåpoäng.:) Trots att det i bokningen står att vinterdäck ingår gick det ändå att lägga till för ca 300 SEK.. Lagkrav på vinterdäck/snökedjor i norra Italien så gäller att hålla lite koll när man bokar.

Toppen