Senaste nytt

Vilken flygplats i världen har den finaste inflygningen?

Och exakt hur rätt kan en cockpitkamera lyckas träffa...? :)

IMG_6228.jpg

CMF var en intressant upplevelse, ligger inklämd i slutet på en dalgång med en sjö framför sig. Flög med TF och inflygningen var extrem. Väldigt låg höjd, 180 graders rundpall innan dalen gick ihop och över en golfbana där man såg klubborna och bollarna på greenen.

Chambéry, France - Google Maps

SFO är allt som oftast väldigt vacker brukar flyga in från norrifrån och över The Presidio och Golden Gate till vänster. Brukar vara en riktigt skön syn faktiskt.

San Francisco - Google Maps

SIN håller jag med Jacob om är också en favorit, första gången tidig morgon med enormt åskoväder till höger över Indonesien, blixtrade sinnessjukt mycket och hela himlen/molnen badade i ett elektriskt rosa-aktigt sken.

Singapore - Google Maps

Last edited:
Välj High definition 1080P och dra upp storleken :)

[video=youtube;SCIJ0F62og4]http://www.youtube.com/watch?v=SCIJ0F62og4 [/video]

Jag håller med om både LAX, SFO och Bromma, men skulle gärna vilja lägga till Sydney som kan vara riktigt bra med full utsikt över Sydney Harbour. Inflygningen till Innsbruck går ju över stock och sten med berg både till hö och vä. Både tjusig och hårresande.

BGO på en vacker sommardag när man kommer ner från Hardangervidda, följer Hardangerfjorden väst, sen nosen rakt norr mot landningsbanan..... Makalöst...

Ingen som nämnt Gibraltar? Halvön, staden, Medelhavet, The Rock. Och mitt i allt en flygplats där landningsbanan korsas av den enda vägen in till Spanien (kan eventuellt ha ändrats numera). Spektakulärt är bara förnamnet.

Toppen