Nu vet vi ju inte beläggningen på SAS-kärran men känns som att kanske 100 borde bokats om till andra flyg? Hörde du något om vilka andra resvägar som erbjöds? Korean till någon europeisk flygplats kanske?
SAS har väl en kontraktlounge i Helsingfors numera (om det är flygplatsen det rör):
Med ett icke makulerat boardingkort borde du komma in där också. Att försöka motivera sig in kan bli svårare i en tredjepartslounge tror jag.
Så du uppger alla dina mailadresser du haft de senaste 10 åren redan idag? Och telefonnummer de senaste 5 åren? Då blir det ju ganska enkelt att uppfylla de nya kraven (om de går igenom vill säga)
Flög Finnair ARN-HEL på ett plan som mellanlandar i Stockholm på vägen från Bergen. Och på den flighten tror jag alla hade gått av planet på Arlanda då jag var ombord bland de allra första på Arlanda. Men kommer inte ihåg om planet var städat eller inte. Det jag kommer ihåg var att det var...
Jag antar att det inte finns direktbussar längre? Har ett starkt minne att Air France hade egna bussar (åtminstone var det målade i AFs färger) som gick mellan flygplatserna utan stopp.
Städas inte planen under mellanlandningarna efter en långflygning? En sak är väl om man inte släpper på några nya passagerare (dvs bara släpper av folk) men det känns ju inte så mysigt att exempelvis gå på i Stockholm för att flyga till Oslo med Ethiopian och komma ombord på ett flygplan som kan...
Undrar om det inte är Google som inte ännu mappat om sina menyval mot korrekta klasser hos SAS. Är ganska övertygad att det även innan införandet av riktig businesskabin gick att välja business hos SAS och då alltid fick en väldigt dyr biljett.
För övrigt har även itasoftware (matrix) problem...
Varför inte boka bägge dagarna till det priset? Om inte annat kan du gå runt och njuta av Stockholm en dag/kväll (beroende på vilken dag träffen infaller).
Jag tycker inte det är för mycket begärt att Swedavia har kartor som är korrekta och uppdaterade. Om Swedavia inte anser sig klara av en sådan funktion tycker jag nog de helt enkelt skall ta bort kartorna och hänvisa till att de inte har förmågan att ha kartor och i stället välkomna deras gäster...
Blev poängen rätt?
Och vilka är "de" i detta fall? Dvs var det personalen innan en SAS-avgång eller personalen innan en LH-avgång? Kanske inte borde spela någon roll men jag litar nog mer på hemmapersonalen än en handlingfirma som knappt kan hantera en bokning på bolaget de är inhyrda för att...