Jag har iofs inte gjort några större mileage runs….förutom att jag absolut inte har varit rädd för att ta en extralandning och skippat direktflyg en hel del gånger.
Personligen tycker jag att 10 öre är ganska lågt, speciellt med SAS och alldeles för lågt om man har vouchers.
120k poäng är alltså 12k kr.
Finner det knepigt att hitta en biljett i C för 12k eller 6k om man tar med vouchern i poängpriset.
Fast då gäller det ju att det finns platser.
Precis!
Vi behöver en mer nordkoreansk modell.
Hade inte SAS haft EuroBonus så hade jag lika gärna kunnat flyga med Norwegian.
Nu har jag Diamond och blir LTD.
Just på grund av det så skulle jag inte välja varesig Norwegian eller Lufthansa på mina framtida flyg.
Att över huvudtaget ens ha ett program där kunder kan få fördelar, så som guld, Diamond, Pandion och även silver är ju en förlust.
Hade dom inte haft statusfördelar så hade dessa fått betala för allt. Alltså har man ett potentiellt inkomstbortfall.
Det är lite som med hotellen.
Jag bokar de hotell jag har status på. Hade jag inte haft status så hade jag säkert bokat något annat.
Har jag LTD och aldrig mer flyger så kostar det inte ett smack för SAS.
En förlorad kund är dyrare än en kund där man inte kan maximera vinsten.
Gjorde en ändring idag.
Fungerade finfint….förutom att boardingkoret inte ändrades.
Tog mig en tur till loungen i Oslo där dom såg att jag helt plötsligt inte var incheckad.
Loungepersonalen checkade in mig och allt är frid och fröjd.
Knepigt värre om jag inte hade sett på boardingkortet.
Ännu värre är det för min del somantingen måste ta ett 06:00 flyg eller 15:55 (senast möjliga) för att komma mig till BGO och faktiskt även OSL från UME.
Drygt som fan då jag egentligen ska veckopendla.
Det är nog både kapat på avgångar från UME men även ARN.
Det stökar till det riktigt...