Det stämmer, har varit plusbiljetter så det är självklart mer att de är schyssta än att det är en officiell förmån. Dock har det hänt vid ett par tillfällen vilket självklart uppskattas :) Det är i princip endast SAS-metall bakom poängen, ligger ett par ben inrikes i USA men de ger ju 6-800...
Ännu ett år avklarat. Första året som EBD faktiskt utmärkt sig jämfört med EBG (har iofs bara 1 år som EBG vs 4 år som EBD). Har fått 5 CU Plus > C, Diamond recognition vid flertalet tillfällen, ombokad till tidigare avgångar utan att ha ombokningsbar biljett utan extra kostnad vilket som jag...
Jag avslutar snart mitt 3e år som EBD, får recognition med jämna mellanrum. Har dock märkt att det i princip endast sker i Go inrikes, eller i C på longhaul (flyger aldrig Go på longhaul). Har hänt flera gånger att purser kommer fram och tar i hand och säger något i stil med "Vad kul att se dig...
Så kan det iofs vara, men priserna finns tryckta på skyltar vid service desk. Således bör de vara relativt "statiska" och inte regleras efter vad folk betalat eller vilken avgång det är. Kan ju vara så att danskar är mer köpstarka än svenskar så man väljer att prisa uppgraderingen högre på...
@palmen Håller med, men att ta nästan dubbelt så mycket för en uppgradering CPH-EWR plus>C känns orimligt dyrt. Resan kostade mer för biljett i plus + uppgradering än vad en resa i C kostade för alla 3 ben vid bokning (ca 1v innan avresa).
Verkar vara ganska inkonsekvent generellt när det kommer till uppgradering och priser. Betalade 6999 för uppgradering Plus>C ARN-ORD i slutet av oktober. 2 veckor senare flög jag CPH-EWR och samma uppgradering kostade 8999 DKK vilket blev strax över 13k SEK. I loungen i CPH hade de ingen...
Fick en CU på SK945 för några veckor sedan (Plus till Business). Var 12 lediga stolar innan CU och 11 efter, och även Plus var halvfullt. Flyger SK945/944 4 gånger i månaden och C är i princip alltid fullt eller ett fåtal stolar kvar så CU brukar inte förekomma. Flyger CPH-IAD på lördag som i...