Senaste material av DRG

  1. D

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Det var den tabellen som strulade till det för mig. Men det är 125 Euro om man ombokas mer än 1 timme innan ordinarie avgång, men ankommer inom 2 timmar sent (i vart fall som jag förstår det)
  2. D

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Jag har en fråga om kompensation för inställd flygning Arn-OsL flyget var trasigt när vii boardade och ställdes in. Jag ombokades till en annan flygning som anlände 1,5 timme senare än ursprunglig tid. SAS vägrar nu kompensation med motivering att ”förseningen” var mindre än 2 timmar. Jag har...
  3. D

    Stops - layovers där man inte stiger av planet

    Helt enig i denna fundering. Jag åkte OSL-ARN för något år sedan och fick då av trevlig personal frågan om jag ville ha middag eller om de skulle väcka mig för frukost. Förklarade då att jag bara skulle till Stockholm och då såg de förvånade ut och sa bara OK. Vet inte vad som hänt om jag somnat...
  4. D

    SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

    Det låter helt logiskt det du skriver. Och följaktligen har inga affärsdrivande företag sådana program. I vart fall inte i Nordkorea och där går det ju väldigt bra.
  5. D

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Hur får du till tiotals mail? När jag har mailat med LH och Swiss får jag alltid ett mail om att de inte tänker ändra sig och stänger ärendet efter att man anfört argument mot deras beslut? Jag har då lämnat över allt till flygadvokater för att jag inte orkar. Men jag tycker det är ett jäkla...
  6. D

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    Inte så kul när serveringen ser ut så hår. Arn-Osl. Har hänt ett par gånger nu intra-scand men även ut i Europa. Främst med norsk besättning. Nya direktiv i Norge?
  7. D

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Fast den sena flighten från CPH till Oslo och Stockholm har ju funnits i en evighet (jag började använda den runt 2008). Skillnaden är väl att den nu avgår 23:10 jämfört med 22:55 för ett par år sedan, men det är ju marginellt. Dessutom var den oftast försenad förut för att vänta in sena pax...
  8. D

    SAS höjer priserna för bonusresor med partner flygbolag 1 december 2025

    Enig i ovan. Dock gör detta det att poäng för flyg blir relativt mindre värda i relation till ”kortpoäng” om inte intjäningstabellen för flyg också korrigeras. Nu har man ju höjd för dem med EBG ganska rejält så det kompenserar ju en del, i vart fall för den gruppen.
  9. D

    Access till Sky Team lounger

    Det är Pearl loungen och jag tycker faktiskt den är helt ok, betydligt mindre folk än i SAS loungen de gånger jag varit där och i princip likvärdig mat. Ser inget direkt behov av att ta SAS loungen som alternativ och hålla på att strula med buss, om jag inte hade väldigt lång transfertid...
  10. D

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Helt enig. Security på OSL är 100 gånger bättre än på Arlanda. Man kommer alltid igenom på ett fåtal minuter i Fast Track och eftersom det är en trekvartscirkel med slottsr med två backar så ser den i personalen som övervakar backarna hela tiden vad som händer och kan dirigera folk att stoppa in...
  11. D

    Access till Sky Team lounger

    Ja
  12. D

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    Jag tror skälet till pappigt på korta flygningar är att de inte skall behöva stressa med att samla in alla muggar innan landning. Bad lite sent på en flight från Oslo om kaffe och då erbjöd det till mig i pappmugg så att jag skulle kunna hålla den i handen ifall de var tvungna att ordna kabinen...
  13. D

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    Den där brickan utan knäckebröd fick jag också till Oslo torsdag morgon. Ärligt talat mycket märkligt med sockerärtor och någon konstig picklad rotsak (inget menykort) till frukost. Dessutom var yoghurten i minimala mängder. Vist presentationen är trevligare än vad lådan var, men jag måste säga...
  14. D

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    Osl-Arn Inget menykort. Detta dock lätt identifierat . En smörgås… med gurka! Skall sägas att kombinationen med bröd och röra dock faktiskt funkade ganska bra och humusen och efterrätten var också bra.
  15. D

    Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

    Sist jag flög till Oslo var det också utan vagn. Jag är personligen lite fundersam på detta koncept på korta flygningar när det är många rader i kabinen. Det tar längre tid och sitter man inte på rad 1 eller 2 blir det svårt att hinna äta (jag satt på rad 3, det var fortsatt OK, men på rad 5 han...
Toppen