Ringde dem igen den 24:e september ang min resa inköpt med Klarna i januari och inställd den 28:e maj (med avresa den 12:e juni). ”Just nu behandlar vi avbokningar från april blablabla”.
Utan särskilt hopp kontaktade Klarna genom deras app. Fick följande svar:
”Jag har rapporterat resan...
Ringde idag ang min majresa som ställdes in den 29:e april. Det har gått alltså mer än tre månader. Var sagt att de har just påbörjat bearbeta avbokningar från början av april, så det kommer att dröja en månad till...
Det är inte så enkelt med kreditkort. Betalade med SAS Mastercard (the irony!) och fick följande svar angående min reklamation (efter 2,5 månader i väntan på återbetalning):
”Vi har gått igenom ditt ärende, på grund av rådande omständigheter kan det ta extra lång tid för SAS att genomföra...
Sträcka: LAX-ARN
Datum: 2019-06-14
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 51915 poäng
Bid strength: Even better
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 1 månad innan avgång
Gick uppgradering igenom: Nej, 36 timmar...
Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2019-06-06
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (poäng): 51935 poäng
Bid strength: Even better
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 1 månad innan avgång
Hur många biljetter i den önskade...