Jag tackar också för tiden som SEN. Flugit en hel del LH och *A sedan matchningen. Skulle kunna kämpa på och kräma ut 1000 QP, men 2000 P blir mitt fall tyvärr. Även vid 25 retroaktiva klimat-offset-flights och försäljning av båda eVouchersen. Har verkligen gillat de 10+ uppgraderingarna jag...
Jag hade tvärt om en av de lugnaste och trevligaste upplevelserna i SAS-loungen i fredags morse. Lugnt och skönt både där uppe och där nere. 0-1 pers i kö till baristan. Pannkakor med maplesirap var det första gången jag såg. Småpåsar med granola var nytt för mig också. Personalen glad. Ja, en...
Min uppfattning är att SAS inte kan bakkreditera poäng om Amex är sena med att skicka dom. Amex skickar bonuspoäng = SAS genererar/betalar ut nivåpoäng baserat på de. Så kommer poängen från Amex sent - i mitten av november i detta fallet - så kommer nivåpoängen också bli sena. Så det är inte så...
TAP statusmatchar på obestämd tid. Kanske intressant för den som vill fortsätta med *A-gold. Sen hur länge TAP förblir i *A är en annan sak.
Dock inte tillgängligt från varken SEN eller EBG/EBD...
De senaste veckorna har jag inte kunnat välja nödutgångsplatserna som EBG utan att behöva betala. Samma sak på fyra olika bokningar.
Vid första bokningen kunde chatsupport lösa det manuellt. Andra gången hänvisades jag till att man behöver uppfylla vissa krav för att få sitta där. *döh*
Nu...
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: BOM
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 99000 (inkl en 1-2-1 Amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1602 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Februari 2026...
Kan varit så att det är ändrat nu, men tidigare på CPH kom du in i Aviator Business Lounge med KLM/AF + EBG/Skyteam Elite Plus. Kan som sagt blivit ändrat nu, men det hängde i alla fall i en bra bit efter bytet.
Ja buffén där uppe har fått det tufft. Och kan får inte en baristakaffe utan att 5 pers framför i kön. Tycker däremot vardagsrummet där nere är fortsatt luftigt, konstigt nog.