Pratar vi bara om själva on-board upplevelsen? Anledningen att jag frågar är för att jag litar långt mer på SQ i händelse av IRROPS och allmän customer service.
Ska till Bali i sommar och har spanat på Nusa Dua en hel del. Måste säga att det är ett tämligen angenämnt problem du landat i.
Av alternativen de själva ger så hade jag nog valt Hilton, men först efter att ha gjort en fuling och kollat om de kunde sträcka sig till Mulia Resort.
Har fått utskick från LH om erbjudande att växla eVouchers mot QP/HON points på ett värde av 100 p. Känns verkligen inte värt det men antar att det har en niche om man är desperat för att nå fram.
Har sagt det många ggr och vi blir ständigt påminda. Trots all antagonism SAS drar åt sig här så har de en IT-lösning som är så långt utöver de flesta andra flygbolags att vi blir förvånade och frustrerade när vi kommer i kontakt med en bokningsprocess som ej är intutiv och strömlinjeformad...
Säkrare kort är nog att få till något till CGK-BKK. Garuda har hyffsad tillgänglighet på denna rutt och samtidigt lättare med att hitta lösningar Europa-CGK.
Det är nog däremot svårt att tro att nuvarande värdering på EB kan kvarstå långsiktigt om de inte förbättrar möjlgiheterna för medlemmarna att verkligen nyttja sina poäng.
Synd att Siam Kempinski är utanför budget då det helt klart är det bästa. Jag var på Anantara Riverside och Shangri-la i Januari, det förstnämnda kändes inte riktigt fräscht dessvärre. Shangri-las poolområde gillar jag skarpt men det är nog inte idealisgt om man har infant. Utifrån det skulle...
Ibland inför fredagkvällarna när jag är på väg från kontoret så brukar jag fråga min fru vad hon är sugen på till middag. Svaret jag brukar få är "något gott". Lite samma feeling på detta spörsmål.
Har ytterst svårt att tro att de flesta VD:ar på bolag av SAS storlek skulle gå med på att bara vara en galjonsfigur. Har inte varit min erfarenhet av de större bolag jag jobbat på som ingått i koncerner.
Att SAS ska mer eller mindre integreras med AF/KLM har varit känt från början? Att de tagit en sån stor äganderätt i SAS får ju tas som tecken att de har för avsikt att göra en vinst på det.
Skulle vi uppleva att det leder till en situation där Norden får reducerad service så kommer det...