Imorgon blir det exakt 7 dagar sedan jag fick svaret att de ska statusmatcha mitt EBD men det händer inget. Jag skrev två gånger till kundtjänsten och frågade vad problemet är, men de slutade svara
För flera år sedan sökte jag på aeroplan (Air Canada) eller United. Men på United är det bara de ”saver” platserna som är oftast tillgängliga för oss med EuroBonus. Annars är det bara att ringa SAS och fråga.
Samma här. . Jag vet att jag kan ringa och boka min resa via telefon men samtidigt vill inte jag uppta köplats. Jag kan tänka mig att det är många som har brådskande ärende och ringer för ombokningar just nu. Jag får vänta lite med mina bokningar då
Jag är glad att det funkar för er men sedan igår har det strulat för mig. När jag söker Star Alliance resor händer det ingenting. Jag får ett varningsmeddelande på engelska att sidan du söker inte är tillgänglig nu. Någon annan som har liknande problem?
Tack för tipset.
Du hade kanske en ren Lufthansa resa/biljett. När jag försöker anmäla förseningen på deras webbsida kommer inte jag någonstans tyvärr. När jag anger bokningsnumret så händer det ingenting. Systemet hittar inte min bokning. Jag antar att detta är pga att resan är en SAS...
Vi kom hem från Chicago förra veckan. Fick sms och e-mail att flyget är inställt ca 35-36 timmar innan avgången (12:09 dagen innan alltså). Under natten vid 00:28) fick jag både sms och e-mail med nya biljetter med Lufthansa. Vi flög till CPH dock. Jag är Diamond och min sambo Guldmedlem, resan...
Hej på er!
Jag undrar om någon av er har använt någon dessa 3rd part tjänster som hjälper en att få ersättning vid förseningar m.m.?
Jag hittar en hel del webbsidor på nätet, men de har förskräckliga omdöme på trustpilot.
Kan ni rekommendera någon av dessa tredjepartstjänster som ni personligen...
Resan blev inställd och jag fick både sms och email om detta. I mejlet står det att de påbörjar ombokningen omedelbart. Jag ringde kundtjänsten eftersom ingen ombokning gjordes på ca 9 timmar.
Jag la på luren precis efter att jag har väntat i 2 timmar att få prata med SAS kundtjänst i USA. Enligt damen jag pratade med är min resa en EuroBonus resa. Hon kunde inte boka om en sådan resa med ett annat flygbolag. Att resan är i business klass och att jag är Diamond medlem spelade ingen...
Sitter själv på hotellet i Chicago och ska flyga hem imorgon. Hoppas att du kommer hem med dagens flyg iaf. Det verkar som att det är kört för oss. Lycka till!