Har haft fyra bokningar med SAS sen januari. Utresorna från Köpenhamn har i tre fall varit med en 737-700. De har blivit ombokade från förmiddagsflyg till kvällsflyg. Alla har en avgång som är minst sex timmar senare än ordinarie flyg.
Den bästa är en flygning som fick GOT-CPH-MAN med en timmes...
Då verkar det inte finnas några amexbiljetter kvar då. Finns det något vis som gör att man kan lösa poäng på ena hållet med Amexreward och kontant på andra hållet? Är inte sugen på att bränna 120k poäng. På deras sida så är det aningen eller.
Hej,
Jag tänkte åka till San Francisco i december från Köpenhamn. Jag har en Amex 2-4-1 och poäng så det räcker.
När jag loggar in ser jag min kupong men den går inte att applicera på flygen och de kostar typ 260 000 poäng. Hade för mig att det skulle kosta 100k i business. Släpps biljetterna...
Efter flera år med Mastercard så gick jag tillsist över till Amex. Fick mitt Amex i november 2020 och fick ihop mina 150k spend på två månader. Ligger i riskzonen på min 2-4-1 om jag skickar tillbaka. Annars så har Sonos 100 dagar prova på så det hade inte varit några problem annars.
Fick svar av SAS nu.
Partnersystemet kører via "last click" og det har vi desværre ikke haft i disse 2 cases. Så kickback er blevet tildelt til en anden partner, og af den grund kan vi desværre ikke udbetale point.
Beklager ulejligheden
Jag förstår för det första inte vad de menar med last...
Som jag skrivit tidigare så handlade jag på Sonos i november när de hade 50 poäng per 100kr spend. Jag handlade för 26 000. De kan se att jag handlat och de kan på SAS se att jag varit på deras sida. Idag nekade de mig poängen genom att enkelt säga att Sonos inte godkände köpet. Vad fan är det...
Jag handlade för 35k på Sonos när de hade 50 poäng per 100kr. Inte fått ett dugg och inte fått något svar på mitt supportärende heller. Irriterande att det ALLTID ska vara strul och att där inte finns någon riktig support att få tag på.
Efter att ha sneglat på Amex länge så slog jag till i början av november på ett Amex Premium där man fick 30 000 poäng med spend över 30k innan december slut. I appen kunde jag innan se hur mycket jag hade kvar till 150k och vouchern. Jag nådde 150k förra veckan. All information försvann i appen...
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan dom går igenom ett ärende?
För en månad sen köpte jag grejer från Sonos för 25 000kr. De hade en 50 poäng per 100kr så jag passade på.
Köpet gick såklart inte igenom som det skulle med SAS hemsida. Man kan se att jag besökt Sonos hemsida och...