Hur länge ska man vänta innan det är dags att bli orolig över att man inte fått någon mailbekräftelse på bokade 2-4-1 bonusbiljetter och inge pengar dragna på kortet eller poäng dragna från SAS? Jag ser bokningen på SAS hemsida, men jag kan inte göra några ändringar i den.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France, KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: Europa
Destination: FDF
Enkelresa eller Tur&retur: Tor
Antal poäng (per person): 73750 (med amex voucher)
Skatter&avgifter (per person): Ca 3200:-
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2026
Bokad...
Det blir onekligen också rätt mycket sökningar när SAS sida är så korkad att den visar flighter som inte går att boka. Men man vet inte om det går eller inte förrän man försöker boka en biljett. Många av de jag försökt boka ger felmeddelande att något går fel och att jag måste ringa istället...
Har Awardfares problem med Skyteam söknigar just nu?
Tex till Karibien har den varit lite opålitlig senaste veckorna, och just nu hittar/visar den absolut ingenting.
Letar främst över påsk, och har ju naivt trott att det jag såg på SAS hemsida faktiskt gick att boka. Tills jag letat klart och försökte boka, och fick no-no på den. Men får kanske ställa om siktet mot sommaren istället.
Jag har letat ganska exakt samma en tid nu men jösses vad det strulat med vad som visas på Awardfares, vad som visas på SAS sida men inte går att boka mm.
Grattis till kul bokning!
Megalång tråd. Så ställer frågan istället för att leta :)
Om jag bokar en resa med AF på poäng och 2-4-1 lapp, vad gäller om jag behöver avboka?
Får jag tillbaka poängen?
Får jag tillbaka vouchern? (Den är giltig till efter resdatum)
Får jag tillbaka alla utlägg, förutom avbokningsavgift?
Kan jag någonstans se hur många jag bjudit in som signat upp (Inbjudan från AMEX Elite)?
Står att det kan ta upp till 10 veckor innan man får sin belöning. Kan man se hur många som signat upp så jag vet om jag behöver jaga fler kompisar? :)
Någon som vet vad jag gör för fel eller vad det är jag missuppfattat?
Har satt upp några Flex-alerts på datum där det garanterat finns resor. Men får inga push meddelanden eller mail, eller ser att det finns resor på alerts sidan. Ett exempel nedan. Vad missar jag?
Funkar hemsidan för er att göra något med er bokning (avbeställa, välja sittplats mm).
Jag får konstant det här meddelandet istället. Har varit så flera dagar nu.
Hur ofta byter dom meny? Kan vi räkna med samma meny när vi flyger ARN-EWR den 4e juli?
En annan fåga. Har någon av er förbeställt glutenfritt altenativ i SAS business? Om man gör det, har man ändå möjlighet att välja till alternativ från vanliga menyn om det är något man tror man kan äta där...