Då måste vi ha gjort olika stickprover eftersom det såg inte ut sådär när vi kollade. Minns inte vilket datum jag kollade men det kanske kan ha varit vid en tid då få åker p g a lågsäsong, inte så många har semester vid den tidpunkten osv osv.
Det går inte att kolla upp datum som är över ett år...
Jodå, jag känner till och jag har inte sagt annat - men min poäng är att det räcker inte att stirra sig blind på siffror man får upp i de olika klasserna efter att bara ha valt destination och datum. Speciellt inte när vi får nytt koncept i höst - då måste man ta hänsyn till vad man får för...
Tror dina jämförelser sviktar. Vad blir det om du sätter ihop en biljett som liknar dagens Plus? Ta t ex att du väljer ekonomi och lägger till mat, lounge, val av plats, fast track och andra faciliteter?
Hur står sig det mellan den biljetten och dagens Plus?
Sen brukar priserna i Economy vara...
Economy får man i regel lägga till ett par hundra om man vill ha med sig något bagae, så i realiteten torde det bli 999 ish för Economy. Sen tillkommer alla trevliga tillvalen som kostar extra.
Så det torde inte skilja många kopek mellan Economy och Business om man vill ha en likvärdig biljett.
Att behöva betala dyrt för dricka bör räcka för att fler ska ta det lite lugnt med alkoholen. Det känner vi till från landbacken, där vi betalar dyrt för alla rusdrycker vi vill ha. Om baren på ett bröllop tar bra betalt för en 3:a så blir det bara en drink, annars kan man med lätthet sätta i...
Är väl i så fall inrikesflyget från Arlanda, i övrigt är väl SAS det enda SkyTeam-flygbolag som har direktflyg till några destinationer? När SAS gick över till SkyTeam sjönk antalet flyglinjer med Star Alliance avsevärt från Arlanda om jag har sett rätt. Och att hitta flyg med SAS-partners...
Business Longhaul flyger jag gärna, dock inte till fullpris utan i så fall till rabatterat pris eller kanske med bonuspoäng - tydligen går det att betala en del med bonus och en del kontant. Försöker göra poäng på småslattar jag får när jag handlar, med MasterCard.
Om jag skulle få för mig att...
Ja, kampanjer och diverse rabatter hoppas jag se. Eller att priset sänks så småningom för att möta konkurrenters priser. Det är fint med konkurrens och det behövs fler aktörer så vi slipper se ockerpriser hos flygbolag som tillhör en viss allians med andra flygbolag.
Jag skulle gärna kunna...
Fast champagnen går väl annars att köpa ombord till ett betydligt lägre pris?
Enligt SAS kommer du även fortsättningsvis få nöja dig med kall mat om flygningen är max 2,5 timme.
4500 T&R kanske jag kan betala.
Men annan verkar det gå att få en produkt som liknar Plus med Economy Flex om man...
Det blir nog ingen produkt för "vanliga företag" i Sverige heller.
Till skillnad från 20 år sen så har många arbetsgivare strikta policies för vad en tjänsteresa får kosta. Min arbetsgivare skulle iaf aldrig betala så mycket.
Aldrig i livet! Hur kan SAS tro att någon skulle betala så mycket för dessa 70 minuter?
Andra destinationer verkar ha blivit riktigt dyra nu.
Inte ens om jag gillade att flyga och tyckte om flygmaten skulle jag ha pröjsat så mycket.