Senaste material av Mapa

  1. M

    Eurobonus julkalender 2024

    Nu fungerar länken igen :-)
  2. M

    Eurobonus julkalender 2024

    Samma, hade sparat länken men har inte fungerat sedan imorse… Trist!
  3. M

    Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

    Såklart frågade jag för det inte var samma person vid receptionen. Mitt inlägg handlar om att attityden om att undersöka sen check-ut verkar vara mer positiv om man är benägen att betala för det.
  4. M

    Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

    Vad intressant - checkade in som Silver i Haninge igår. Frågade om utcheck till 14. Icke - "nästan fullt" fick jag som svar. Förbi receptionen på kvällen i ett annat ärende, passade på att fråga igen men om det gick att betala. DÅ gick det utmärkt..
  5. M

    Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

    Är det klarlagt vad som händer med existerande poängbokningar? Säg att man har en drös med poäng och vill nyttja dem till dagens ”listpriser”, går det att göra det i förhand för framtiden om man inte vill vänta och se vad värdet av dem blir efter 19:e nov?
  6. M

    Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

    Då måste jag haft flyt, har alltid fått bästa kategori när jag frågat. Är svit tillgänglig ordnar dem det vid check-in. Tycker förmånen är rätt tydlig med bästa kategori... Är guld.
  7. M

    Trippla poäng Nordic Choice 9 Augusti 2022

    Undrar lite med om det går att kombinera x 3 poängerbjudandet och Alumnirabatten. Via Mecenat så skickas du visserligen till NCs hemsida och du är inloggad. Det står dock längst ner att "....och kan inte kombineras med andra erbjudanden och rabatter." Poängen ser man ju inte förrän utcheck så...
  8. M

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Yes håller helt med - samma spel som EasyJet håller på med nu. Ungefär "Unfortunately since qw Vi verkar vara i snarlik sits gällande inställt mer än 14 dagar innan och total distans till åtaganden. Har varit i kontakt med EasyJet nu 3 gånger för att få besked. En sa att jag kunde boka om med...
  9. M

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Tack för svar! När jag tyder 261 hittar jag ingenting om hur långt innan de måste avisera inställt flyg för att avskriva sig skyldigheter till att ta dig hem. Rätt till kompensation är en annan sak, där gäller 14 dagar och neråt.
  10. M

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Man blir lite mossig till slut och försöka tyda 261 och i detaljnivå vad som täcks. I detta fall fortfarande EasyJet mellan MXP-ARN som konstaterats redan inställt i september. Har chattat med EasyJet 2 gånger - den ena gav alternativ återbetalning eller flygbyte medan den andra sa att jag kan...
  11. M

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Finns det någon artikel i EU261 gällande detta? EasyJet har ställt in en flight från MXP i slutet på september och erbjuder i princip 3 alternativ i mailet: 1) Byt till en annan EasyJet flygning 2) Voucher 3) Återbetalning Kruxet är att det finns andra flyg, men med mellanlandningar och...
  12. M

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Fått refund notice idag, 7 månader senare. Mitt förtroende för SAS är i nivå med Ryanair - "du får vad du betalar för". Trist, för har en far som har permanent Guld och hoppas att de inte går under så man tappar det. MEN även om de små pengarna det handlar om kommer det här för evigt vara ett...
  13. M

    Happy Weekend på sas.se 17/9-20/9

    Istället för att köra en "Happy weekend" vore det rätt klädsamt för dem att ersätta kunder som väntat ett halvår på återbetalning för deras egna image skull. Bara mina två cents... Men kul att de kan lura på nya intäkter så kanske det kommer pengar in till systemet så att de kan börja arbeta lite.
  14. M

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Just detta som SAS hanterar skandalöst. Det finns så många variationer och besked kring återbetalningar. Vissa verkar ju få återbetalning dagen efter de ringt den fina "Guld-kön" och andra får inget besked alls. Mvh väntat sedan mars...
  15. M

    Har du fått återbetalning av SAS?

    Enig. Så sjukt trött på detta flygbolag nu. Inställd resa i mars - ingen återbetalning än och mjuka löften. Folk med status verkar ju trilla in i kön och få återbetalning betydligt snabbare. Jag tar KF-vägen imorgon - inte för det handlar om större pengar, men det är inte ok att hålla ens...
Toppen