Sträcka: IAD-CPH
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng): 28 000
Bid strength: Low (lägsta möjliga)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 5v innan resan
Gick uppgradering igenom: Ja, 24 timmar innan avresa kom besked.
Sträcka: BOS-CPH
Datum: 5 oktober 2024
Från kabinklass: SAS plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 23 000 poäng
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 vecka innan
Gick uppgradering igenom: Ja, 18h innan
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: First/Business
Avreseort: ARN
Destination: IAD
Enkelresa eller Tur&retur: T/R (från NY)
Antal poäng, per person: 76250 inkl 2-4-1
Skatter & avgifter, per person: 2039 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: 18 juli 2024...
Jag ringde kundservice. De kunde inte hitta någonting med United inrikes i USA. Det finns över Vancouver och sen ner till Vegas. Med andra ord, in i usa, ut ur usa och in igen samma dag.
Någon som lyckats boka award med SAS för USA inrikes?
Hittar flyg till USA men ingenting inrikes. Förra året var det inget problem att hitta men nu är det helt tomt.
Det verkar nästintill omöjligt att hitta inrikesflyg i USA när man kommer från FRA. Förra året fick jag tag på biljetter till LAS. Men nu är det tvärstopp, kundservice försökte på alla möjliga vägar dit.
First går att hitta från FRA och MUC. Men vidare verkar helt omöjligt.
Skumt mina poäng har inte komma trots ytterligare samtal nu. Ingen återkoppling heller om vad som eventuellt strular. Hört att olika mejl hos Amex och SAS har kunnat strula till saker för allt ska stämma. Så vet inte om det är så nu också.
Mina poäng trillade in förra veckan efter lite tjat på supporten. Tydligen så att poängen studsade och de fick göra en ny koppling mellan Amex och SAS.
Tack för svar!
Ska försöka tänka på det till nästa tillfälle. Nu blev det ett byte från JFK till Newark med 7 timmar mellan och en kö in till city på 3 timmar. Dessvärre fick jag därför bara 25 minuter på Manhattan.
Visst varit där tidigare, men det var 2010.
Ett tillägg till mitt eget inlägg.
När jag bokade denna resa gick det väldigt smidigt med killen på SAS kundservice. Märktes att han visste precis hur det skulle göras. Tog Max 10 minuter.
Jag ringde en gång tidigare, biljetter som jag då inte hann på. Tjejen jag pratade med då var kanske ny...
Jag kollade det 2022 när de första poängen studsade och då löste det sig med namn, mobil, mejl med mera när allt stämde till slut. Så tycker inte de borde vara det denna gång.
Men ja, man vet aldrig vad för tekniskt krångel de har skapat åt sig själv. Så ja, tack för tipset, ska dubbelkolla...
Jag pratade nyss med Amex angående mina statuspoäng. De hade skickat dessa i juli men de hade kommit tillbaka. Ungefär så beskrev man det.
De säger att deras team jobbar med frågan för att försöka lösa det så snabbt som möjligt.