Flyger om ett par månader business (U) med Singapore Airlines ARN-(tekniskt stopp DME)-SIN-CHC och hem (J) AKL-SIN-(tekniskt stopp DME)-ARN. Är EBG och har försökt räkna ut antal poäng men tycker inte jag får ihop det. Någon som kan hjälpa mig?
Löste sig tillslut med hjälp av Expert Flyer-bevakning, idag 10 dagar före avresa dök det upp en plats. Nu finns det bara 4 platser kvar i F så lite tur hade man allt.
Så är det givetvis, i detta specifika fall finns det dock gott om biljetter i alla klasser att köpa, fanns även platser för award i C sist jag kollade. Som flera har skrivit så är revenue management det som styr och som sagt inte helt lätt att förstå sig på.
Jag var nog lite otydlig i mitt förra inlägg, menar givetvis inte att F-kabinen alltid skall vara full givetvis skulle det snabbt urvattna produkten om så var fallet. Men att det verkar variera ordentligt hur många platser som släpps i förhållande till antalet tillgängliga platser och är mer...
Jag förstår. Verkar som sagt inte finnas någon logik överhuvudtaget, man kan ju förstå om dom alltid vill hålla några platser in i det sista för sena bokningar, men att ständigt flyga med flertalet tomma platser hellre än att släppa dessa för upgrade/award känns lite märkligt. Det är ju inte...
Tack för ditt svar. Jo jag såg det, problemet är att tillgänglig connection GIG-GRU (iaf det jag hittat) är för tidigt för att jag ska hinna pga jobb.
Så även om LH har flera obokade platser i F så flyger dom alltså hellre med dessa tomma än att släppa för awardbokning, är det så det brukar...
Har plöjt denna tråden och kanske har missat det, men är det någon som ser någon logik eller system i hur Lufthansa släpper awardbiljetterna i F. Hoppas på biljett GIG-FRA 6/3 och det finns för tillfället 5 platser tillgängliga i F denna avresan. Kan man säga något om sannolikheten, i så fall...
Har plöjt det mesta i denna tråden och kanske har missat det, men är det någon som ser någon logik eller system i hur LH släpper awardbiljetterna i F. Hoppas på biljett GIG-FRA 6/3 och det finns för tillfället 5 platser tillgängliga i F denna avresan. Kan man säga något om sannolikheten, i så...
Håller med @agehall privat flyger jag business varje gång annars kan man lika gärna stanna hemma, min fru tyckte det var dyrt första gången vi skulle flyga, har aldrig hört henne säga det igen och personligen tycker jag det är det värt varenda krona även om det ibland kan bli väldigt dyrt då...
Flög ARN-FRA-SIN för några dagar sedan i Premium Eco, ARN-FRA med SAS och FRA-SIN med LH. Det hela började när jag skulle checka in online, fick meddelande att jag inte kunde göra detta och att jag skulle uppsöka den manuella incheckningsdisken på ARN, begav mig dit men efter många om och men så...
Hej @Air France/KLM!
Jag hade en av mina sämsta flygningar någonsin med AF i början av december (har varit platinum i snart 5 år och har gjort många flygningar) pga detta skickade jag via Flying Blue ett meddelande där jag beskrev det hela. Som vanligt fick man ett autogenererat svar som man...
Sagt det tidigare och säger det igen, Promo Awards blir bara sämre och sämre och under 2015 har varje kampanj verkligen "överträffat" sig själv. Bättre att lägga ner det hela om man inte har mer att bjuda på.
Jag förstår vad du menar med att det är svårt att veta utan mail, tänkte mest på om folk sett något mönster hos andra SA-bolag eller om det "bara" är någon random op-up här och där.
Frågan kanske redan varit uppe tidigare men är det någon som fått courtesy upgrades eller andra extra fördelar hos något annat Star Alliance-bolag tack vare EBD status?