Senaste material av SK197KLR

  1. S

    SAS mellan Stockholm och Kalmar/Ronneby

    Ser ut som att denna ändringen gäller redan från 1 FEB nu. Då stämmer det mer mot nerläggningen av linjen till Örnköldsvik.
  2. S

    SAS lägger ned Örnsköldsvik från 1/2 2020

    Fast i det här fallet beror det nog mer på att flighterna innan hade problem och att det stod en del folk på ARN som skulle till OER.
  3. S

    SAS lägger ned Örnsköldsvik från 1/2 2020

    Tror det är en eller två mindre ATR tillgängliga just nu. Även i Kalmar går SK191/192 (som är dagens enda ATR-produktion) nu med A320/737.
  4. S

    SAS mellan Stockholm och Kalmar/Ronneby

    OK, tack för info. Så om man jämnför med 2018, ser det ut som det största tappet är hos SAS mot 2018 i Ronneby med minus 9786 för Jan-Jun. För Kalmar minus 6389 med SAS Jan-Jun. BRA klarar sig bättre med nergång 1639 KLR och 2093 RNB. SAS säger ju att dom har ökat inrikes, så det måste vara...
  5. S

    SAS mellan Stockholm och Kalmar/Ronneby

    Ser på Transportstyrelsen att Kalmar minskat med 10 000 inrikes mot förra året och Ronneby 15 000. Om man ser på antalet stolar som erbjuds så hade Kalmar runt 680 stolar T/R ARN i veckan och kommer gå upp till 780 efter april, så där en kapacitetsökning. Ronneby, med 1140 stolar går ner...
  6. S

    SAS mellan Stockholm och Kalmar/Ronneby

    En del förändringar att vänta för Ronneby och Kalmar från 1 april. För Kalmars del byter byts CRJ bort och man sätter in A320, A319 på morgonavgången till ARN. Idag körs det endast A320neo ner på fredag och upp söndag morgon. Övriga 3 dagliga byts från CRJ till ATR. Så Kalmar går mer eller...
Toppen