Uppdatering:
Anmälde felet till SAS kundtjänst under resans gång, i början av november. Kundtjänst via telefon tog inte emot det, de hänvisade till Gold-mailen. Gold-mailen tog inte heller i ärendet utan hänvisade till Customer Care. E-postadressen jag fick av Gold till Customer Care fungerade...
Jag har både mail, ”Du vann budgivningen”, och boardingkort där det står ”Serviceclass Premium” för alla fyra. Samt poängdragningen på mitt EB-konto.
Men vi får se, enligt personalen på Kastrup var det inte ens garanterat att jag skulle få tillbaka poängen.
Sitter ombord nu, i ekonomi.
Spenderade 1 timme med check-in och Service point på Kastrup, men ingen kunde hjälpa till. Enligt systemet har någon på SAS cancellerat vår check-in runt 17:00 igår kväll och då samtidigt nedgraderat oss. Varför? Det kunde ingen svara på.
Poängen borta och jag...
Åker till SFO imorgon. Fick igenom en uppgradering via poäng runt 12:30 idag på förmiddagen. Checkade in hela familjen, valde platser och fick ut boardingpass digitalt i telefonen. Nu på kvällen kollar jag i SAS-appen och är då inte länge incheckad och inte heller uppgraderad. Kundtjänst hade...
Kollade lite snabbt på Awardfares gällande Skyteam under VM-perioden 11/6-19/7:
CPH-JFK och CPH-LAX: God tillgänglighet på ekonomiplatser. Enstaka business.
Hemresorna ser dock lite värre ut. Ekonomiplatser finns, men ”endast” vid cirka 13 datum.
Fortfarande inga SAS-resor dock efter den...