Det känns samtidigt konstigt att de inte gått ut med det innan det införs?
Vid tidigare höjning iår så kom det ju åtminstone någon form av notis inna och på en redan bokad biljett kunde man göra en (1) ombokning enligt avgiften som gällde vid bokning.
Bokat en ARN-BKK-bokning där hemresan är i Premium och det är lite lång väntan i CPH. Inte katastrof men tänkte försöka hålla koll på om det kommer ut några bonusbiljetter på någon av de tidigare avgångarna och ta en om bokningsavgift isåfall.
Men är det tillgänglighet i Business bonus jag ska...
Detta låter väl lite som HUACA-läge?
Visst om man tittar på skrivelsen "Anslutningsflyg är sträckor från Norden till en av våra anslutningshubbar" så kan man ju tolka det som att det bara är i ena riktningen, men har svårt att se att det är så det är tänkt?
Står även så för rena SAS-resor...
Detta ska gälla för rena SAS-biljetter också (se länk och print nedan).
En helt annan fråga kring villkoren, gällande avbokningsavgift så står det ju tydligt att den är 75 EUR (/750 SEK eller motsvarande, men när man är i bokningsflödet står det 250 SEK för återbetalning. Någon som har koll på...
Jag kom på att jag hade TV (streamingtjänst) via Telia tidigare iår precis efter att jag signat upp mig.
Ser nu att det har registrerats som kommande automatiskt men frågan är ju om poängen kommer betalas ut... Hur stora tror ni risken är att det inte betalas ut?
Synd, men lite konstigt också eftersom nykunds-koden automatiskt är inlagd även om man går in via EB-länken med EB-nummer. Då måste man manuellt ta bort den?
Signade upp mig på Telinet idag och mail om registrerade poäng damp in efter någon timme. Skönt när det funkar smidigt!
Det jag dock reagerade på var detta tillägg. Ser ut som man får 20% nivåpoäng från och med imorgon
Någon som sett någon info om det?
Är det generellt i shoppen?
Om man gör en inköpslista så fungerar det (dvs man skapar och namnger en lista och lägger till saker på den). Då trycker man sen på "Add to basket" för respektive artikel.
Men om man har något i kundvagnen och trycker "spara till senare"/"save for later" verkar det inte fungera. Då står det...
Lunar har gräns per dag och per månad.
De är också notoriskt dåliga på att betala ut poängen... Jag skaffade Lunar under en kampanj när de har 5k signup bonus men fick endast 3k utbetalt, efter kontakt med support fick jag de andra 2k. Det är väl ändå något jag kan tycka är Ok. Däremot väntar...
Om du senast fick poäng i september och din EB-period är Nov-Okt så borde du få 20k statuspoäng utbetalat nu i april.
Sedan får du statuspoäng baserat på spend från och med april (statuspoängen kommer troligen bokföras i maj om jag tolkat det rätt)
Går tyvärr inte att växla in zupergift till sverigechecken
"Zupergift som är köpt i SAS EuroBonus Shop fungerar inte att lösa in till Circle K, Coop, Hemköp, ICA, Paygoo, Amazon, Gekås Ullared och Sverigechecken."
Jag förstår och har funderat lite på om man skulle chansa och låta det vara och då köra 4 månader Enkla för att sedan rulla över på Mölndal och ta Fortum efter det.
Men jag har nog ändå landat i att jag avbryter Mölndal-bytet och börjar med Enkla, så får vi se vad nästa steg blir sen beroende på...
Jag gjorde ett försök att sy ihop detta med anläggnings-ID och datum längre fram i tiden.
Jag började med Enkla och sedan la jag Mölndal längre fram och tänkte köra Fortum därimellan. Enkla kommer dra igång i slutet på februari men jag har nu fått sms från Enkla att Mölndal har sagt upp avtalet...