Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Borde det inte vara fritt att boka sittplatser för alla nu när jag är EBG?
Jag har bokat plats på kommande AF-flygningar i eco gratis som EBG. Ibland kan man behöva ta bort sitt FF-nummer ur bokningen för att sedan lägga till det igen, för att systemen ska upptäcka din nya status.

Har sökt på open jaw i tråden och vill bara få det bekräftat:
Open jaw bokas via telefon ("Contact SAS Customer Service for information/book a return from another airport." - källa) och poängpriset blir som en tur/retur, inte två enkelbiljetter à 60%? Är jag rätt ute?

Last edited:
Bara en datapunkt. Bokade en bonusresa, ditresan med KLM gick jättebra. Hemresan med Virgin Atlantic strulade. När vi skulle checka in på flygplatsen så saknades min sambos boardingkort i biljetten. Jag kunde bara se hennes LHR-ARN boardingkort, inte CUN-LHR. Men för mig funkade det.

Jag har dock bokat våra sittplatser och specialkost. Och hennes bagagetag skrevs ut korrekt, bara boardingkortet saknades. Personal på plats kunde inte hjälpa och sa att hennes biljett var låst/borta. Dom hävda att vi glömt betalat något och bad oss kontakta vår resbyrå.

Ringde Virgin atlantic som löse det över telefon på 15min. Nu kunde jag se hennes boarding kort när jag checkade in på virgin i webbläsaren. Sen gick vi tillbaka till incheckningsdisken och vi kunde checka in och lämna bagaget. Dock fick man jävla stresspåslag.

Toppen