Senaste nytt

Artikel: British Airways World Traveller Plus (Premium Economy långdistans)

Status
Stängd för vidare inlägg.
WT+ är kanonalternativ för oss som jobbar i företag/organisationer där möjligheten att flyga business inte finns på kartan, men lite dyrare ekonomiklassbiljetter är ok:p

WTP är en ok alternativ för de som är för lång för att sitta bekvämt i WT. Då service och utbud av mat, dryck, underhållning är identiskt med WT. Stor fördel med WTP är att man även i den billigaste fare klassen får full Tier Points och att det går att uppgradera till CW för en mindre summa miles. Helt klar några värt några tusen lappar dyrare än WT men inte dubbla priset som det ofta är.

Dock blev det en liten miss med tillåtna bagaget. De nya reglerna tillåter alltid WTP att ha med sig två väskor utan kostnad.

Bra och trevligt inlägg om BA:s WT+. Provade själv på den produkten mellan LHR-MIA. Det som jag såg som positivt var att det kändes avskilt från övriga kabinerna i flyget. Men det var nog det enda. Visst sitter man skönt ombord, bättre än i economy men jag känner desto mer för SAS Economy extra som ligger i nivå som BA:s WT+. Menyval och dessutom "uppgraderad dryckeslista" med t ex. champagne. Skillnaden där jag noterat från dryckerna i business är att i business long haul har de även egenkomponerade drinkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen