Senaste nytt

Cash-bar i executive-lounger på hotell är det vanligt?

Johan67

Medlem
Att det i flygplats-lounger finns "cash-bar" är inget ovanligt och särskilt inte i USA, men hur är det med executive-lounger på hotell världen över?

Jag har aldrig varit med om det tidigare, men noterar nu att när jag söker på olika hotell i USA så är det tydligt att "cash-bar" är vanligt...!?

För mig försvinner lite av "executive"-grejen...

Någon som kan berätta mer?

Jag skulle säga 50/50 i USA om de ska ha betalt i hotelloungen eller inte. Ofta brukar det vara rätt förmånliga priser dock. Typ $3 för en öl, $4 för vin, $5 för en grogg. Jag har dock alltid fått upp det på rumsnotan, så att det blir inte helt poänglöst.

Jag minns inte senast jag fick en "gratis" drink i en Executive Lounge i Nordamerika.

En reflektion är att det känns väldigt skandinaviskt att ordet "Executive" är lika med gratis alkohol ;) Personligen skulle jag aldrig förknippa just ordet Executive med alkohol. Sorry, totalt OT och jidder.. måste vara jetlagen..

Min spontana reaktion på frågan var att det har jag hört talas om men aldrig upplevt. Men när jag tänker efter lite kan jag konstatera att det har jag nog visst... Men då enbart i Nordamerika och i synnerhet utanför "cocktail-tommen". De flesta Marriott-lounger är ju stängda på helgerna så det är ganska ofta den förmånen ändå inte kan utnyttjas av en som oftast är i USA över helger. :(

Toppen