Senaste nytt

Hotell i New York 2016-03-02 -> 2016-03-06

Conrad NYC är om jag minns rätt ett gammalt embassy suites som renoverades och uppgraderade till Conrad i samband med att GS flyttade in. Det innebär att rummen generellt sätt är väldigt stora för att vara NYC (bara suites).

Bodde där i vintras på poäng och det är åtminstone det bästa hotell jag bott på i New York - trots att uppgradering uteblev pga att Celtics (tror jag det var) hade bokat ett par hela våningsplan.
Håller med. Helt annan klass än alla andra Hiltonanslutna hotell jag testat i NYC. Några bilder för vad jag fick för strax under 300 USD/natt 2014.

072.JPG

074.JPG

076.JPG

077.JPG

078.JPG

079.JPG

Håller med. Helt annan klass än alla andra Hiltonanslutna hotell jag testat i NYC. Några bilder för vad jag fick för strax under 300 USD/natt 2014.

Visa bifogad bild 40501

Visa bifogad bild 40502

Visa bifogad bild 40503

Visa bifogad bild 40504

Visa bifogad bild 40505

Visa bifogad bild 40506

Det är i princip exakt likadant som det jag hade, förutom att det är spegelvänt. Tror det är deras "basnivå".

Jag bodde för övrigt på poäng och betalade 70,000 sådana.

Uppgraderad från 1 King Deluxe Suite till 1 King Superior Riverview Suite (våning 10). De verkar ha bytt namn på detta rum, nu heter det "HUDSON RIVER VIEW SUITE WITH ONE KING BED". Finns sämre rumskategorier således.

Jag hade king deluxe suite. Tolkar det som samma rum (vilket var det man fick på billigaste rewarden), men sämre utsikt. Ingen uppgradering till bättre view pga Celtics.

Men de har säker fler kategorier "uppåt", jag menade att det nog i princip är lägsta nivån de har.

Jag har bott där och sov väldigt dåligt. Tror vi bodde där 2 eller 3 nätter. Tyckte inte sängarna var sköna men det är så individuellt. Hade ingen positiv känsla när jag lämnade hotellet men har svårt att sätta ord på det. Vi hade utsikt över Broadway och rummet var inte så litet som de kan vara i NY men kändes lite dated.

Tack, ska nog låta Conrad-bokningen ligga kvar som det ser ut nu baserat på feedback från dig, @mha321 och @Agö. :)

Conrad NYC är rätt bra, men inte i nivå med många andra Conrad. Det ligger dock ganska off. Visserligen gångavstånd till ground zero, men det är inte det bästa läget imho.

Det som dock verkligen får mig att rekommendera att man bor någon annanstans, är deras frukost. Man får ett glas juice, kaffe och en liten korg med bröd typ. Inget man blir direkt mätt på...

När jag väljer hotell i NYC så tittar jag i första hand på priset, i andra hand på hur nära jag har till tunnelbanan...

Skulle jag vara som dig, så skulle jag ta in på HGI Time Square
Vilket av hotellen syftar du på? Finns en på 42nd Street och en på 8th Avneue

Det ligger dock ganska off. Visserligen gångavstånd till ground zero, men det är inte det bästa läget imho.

Det som dock verkligen får mig att rekommendera att man bor någon annanstans, är deras frukost. Man får ett glas juice, kaffe och en liten korg med bröd typ. Inget man blir direkt mätt på...
Sant, det ligger ju rätt långt ner på Manhattan.
Bra kommentar, frukost rätt viktigt för resesällskapet... måste synka med honom och se vad man ska prioritera. Sedan är det aldrig dumt om hela vistelsen blir några hundra dollar billigare.
Kollade på FT och det är som du skriver, Conrad var rätt snålt. Dessa tre bättre
DoubleTree Suites Times Square: Full breakfast in restaurant (854)
DoubleTree Times Square South: Full breakfast in restaurant
Hilton Times Square: Full buffet breakfast in restaurant

Conrad NYC är rätt bra, men inte i nivå med många andra Conrad. Det ligger dock ganska off. Visserligen gångavstånd till ground zero, men det är inte det bästa läget imho.

När jag väljer hotell i NYC så tittar jag i första hand på priset, i andra hand på hur nära jag har till tunnelbanan...
Det beror helt på preferens. Personligen uppskattar jag Tribeca, Greenwich Village, West Village - betydligt vassare restaurangutbud t.ex. Gångavstånd från Conrad.

Vilket av hotellen syftar du på? Finns en på 42nd Street och en på 8th Avneue
Jag vet inte. :) Jag har inte bott på något av dem själv, men skulle tro att båda är ganska OK.

Sant, det ligger ju rätt långt ner på Manhattan.
Bra kommentar, frukost rätt viktigt för resesällskapet... måste synka med honom och se vad man ska prioritera. Sedan är det aldrig dumt om hela vistelsen blir några hundra dollar billigare.
Kollade på FT och det är som du skriver, Conrad var rätt snålt. Dessa tre bättre

Ja, det är ju lite vad man prioriterar - inget är ju superlångt bort på Manhattan...

Det beror helt på preferens. Personligen uppskattar jag Tribeca, Greenwich Village, West Village - betydligt vassare restaurangutbud t.ex. Gångavstånd från Conrad.

Absolut, det finns massor inom gångavstånd, men jag fick uppfattningen att @bnr gärna ville ha frukost gratis på hotellet. (Vilket jag själv också uppskattar...)

• Gilla
Reactions: bnr
Toppen