Senaste nytt

Hur räknas efterregistrerade poäng i Eurobonus?

Dave Lee

Ny medlem
Hej

Ny i forumet så kanske är en dum fråga :eek:

Använder mig av SAS Eurobonus. Har idag dryga 8000 poäng som jag hittills tjänat in under mitt år (mitt kvalificeringsår år är Dec 1, 2016 - Nov 30, 2017).

Gjorde förra veckan en resa med Lufthansa i Business class
ARN - MUC - BCN
BCN - FRA - ARN

Detta ger mig 5000 Eurobonus baspoäng. Kommer göra samma resa om en vecka, vilket också kommer ge mig 5000 Eurobonus baspoäng. Alltså totalt 10.000 poäng

Nu till min fråga. Då mitt kvalificieringsår är 1 dec och till 30 november så innebär det att det året snart är slut. Om jag efterregistrerar dessa resor på mitt Eurobonus, kommer det innebära att dessa poäng kommer att komma in under mitt nu pågående kvalificieringsår då resor gjordes under den perioden, eller kommer dem att räknas mot kommande, då man inte kan efterregistrera poäng förrän ca 2 veckor (upp till 6 månader efter) efter att resan är genomförd (enligt SAS hemsida)?

Anledningen till frågan är att om det räknas mot nuvarande kvalificieringsår så har jag bara 2000 poäng (10.000 + 8000) kvar jag behöver tjäna in för att komma upp i silver status, och då behöver jag göra en snabb resa nu innan 30 november + eventuellt pynta någon krona extra för någon extra poäng.

Men om det räknas mot nästa kvalficieringsår, så har jag en bra summa att gå in med i för kommande kvalificieringsår.

Hjälp en okunnig lekman på hur det fungerar och hur man ska tänka.

Tack för all hjälp ;)

Det du möjligen kan göra är att avsluta ditt EB-konto, och sedan öppna ett nytt. Då bör du få ny period på det nya kontot. Du får dock vaska poängen på det gamla.

Det du möjligen kan göra är att avsluta ditt EB-konto, och sedan öppna ett nytt. Då bör du få ny period på det nya kontot. Du får dock vaska poängen på det gamla.
Det strider dock mot reglerna för Eurobonus, man får bara ha ett konto och man kan råka ut för tråkigheter om man gör just detta.

Tack för era svar.

En annan fråga. Kommer flyga med business ARN - FRA - BCN. Har ca. 4 timmar att ta ihjäl i Frankfurt. Kan man gå in en lounge och sedan byta och gå in i en annan av deras business lounger under denna tid med en business class biljett?

Tack för era svar.

En annan fråga. Kommer flyga med business ARN - FRA - BCN. Har ca. 4 timmar att ta ihjäl i Frankfurt. Kan man gå in en lounge och sedan byta och gå in i en annan av deras business lounger under denna tid med en business class biljett?
Ja, du kan byta till alla lounger på lfygplatsen som du har tillgång till

Toppen