rsimon
Medlem
Flera här har redan recenserat Lufthansa F i ord och bild, så här kommer bara några kortare reflektioner i punktform om det särskilt positiva.
Resa: (Stockholm-)Frankfurt-New York JFK
Hårdvara: 747-8, plats 1K
Resenärer 5/8
Resa: New York JFK-München(-Stockholm)
Hårdvara: A340-600, plats 1D
Resenärer 8/8
FCL i München erbjöd även på det stora en bättre upplevelse vad gäller mat och dryck, både i utbud och kvalitet.
Jag har Swiss F att jämföra med, och de vinner när det handlar om maten ombord. Swiss FCL i Zürich skuggar FCL Frankfurt men inte FCL i München, där jag vill likställa dem.
Resa: (Stockholm-)Frankfurt-New York JFK
Hårdvara: 747-8, plats 1K
Resenärer 5/8
- Dryckesutbudet i FCL.
- Transport till flygplanet och gå förbi kön i bryggan
- Tyst och luftig kabin
- Kaviar (ingen av de andra förrätterna kan matchas mot detta. Tog två ggr och ingen annan förrätt)
- Prestigechampagne - utöver vanliga Laurent-Perrier Grand Siècle fanns Taittingers Comtes de Champagne Rose 2006 lastad ombord på denna tur
- Eskort på JFK till immigration, dvs. gå förbi alla köer
Resa: New York JFK-München(-Stockholm)
Hårdvara: A340-600, plats 1D
Resenärer 8/8
- Eskort från check-in till lounge (och givetvis till flyget)
- Vinutbudet i loungen
- Kaviar (tog två ggr, naturligtvis)
- Bra köttbit ombord (bättre smak och kvalitet än den som bjöds i FCL i Frankfurt)
- Enastående trevlig personal
- Fantastisk mat i FCL T2S i München (åt både frukost och lunch)
FCL i München erbjöd även på det stora en bättre upplevelse vad gäller mat och dryck, både i utbud och kvalitet.
Jag har Swiss F att jämföra med, och de vinner när det handlar om maten ombord. Swiss FCL i Zürich skuggar FCL Frankfurt men inte FCL i München, där jag vill likställa dem.
Last edited: