Senaste nytt

Melia Bali paradisus försenade med renovering och erbjuder omlokalisering

4fun

Medlem
Hej,

I januari har jag bokat 8 nätter på Melia Bali paradisus All-inclusive. Jag valde det hotellet för att det har ”the reserv” reserverad yta för 16+ år och ska vara väldigt premium. Skönt med all-inclusive så man inte behöver tänka på pengar

Fick tyvärr precis veta att hotellet inte blir klar med renoveringen, och därför ger mig 3 alternativ

a) Full återbetalning

b) Omlokalisering till ”club access” till följande hotel på Bali samt återbetalning på ca 240$ per dag (det Melia hävdar att All-incuslive tillägget här för Melia paradisus)
- Sofitel
- Grand Hyatt
- Hilton
- Nusa Dua Beach Hotel

c) ”Likande” (vilket jag inte tycker) all-inclusive hotell
- Samabe, Nusa Dua Beach Hotel
-Grand Mirage,

Vad tycker ni jag ska välja?

Melia är väldigt tillmötesgående och är öppna för andra förslag. Vad hade ni gjort?

Mvh
4fun

Ska till Bali i sommar och har spanat på Nusa Dua en hel del. Måste säga att det är ett tämligen angenämnt problem du landat i.

Av alternativen de själva ger så hade jag nog valt Hilton, men först efter att ha gjort en fuling och kollat om de kunde sträcka sig till Mulia Resort.

Har bott ett par ggr på Grand Hyatt. Det är ett bra hotell men ingen vuxen lyx feeling vid pool områdena, rätt mycket barnfamiljer.
Grannhotellet St Regis har jag inte bott på men ger mer den känslan vid passage.

AI svar: "Välj Sofitel med Club Millésime för närmast premium adults-only vibe likt The Reserve, med starka recensioner för lugn och lyx. Grand Hyatt är näst bäst för club-fördelar och adults-pool. Undvik Hilton om 16+ prioriteras, då det är mer familjeorienterat."

Toppen