Senaste nytt

Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

Det är väl ganska naturligt att vilja granska de som ska immigrera mer eller mindre permanent?

Det som är uppseendeväckande här är att man verkar vilja nagelfara turister lika noggrant.
Och sen när de immigrerat mer eller mindre permanent, kan de få sitt privatliv tillbaka då?
Varför inte granska alla medborgare också?

Nej, det kan man ju verkligen fråga sig. Exakt den här typen av frågor måste man ju svara på när man söker visum till diverse olika diktaturstater som Kina, UAE, mfl. Tråkigt!
Kanske har ändrat sig senaste året. Har haft X-antal flighter från Abu Dhabi med Sri Lankan, men jag konstaterade att jag kom in snabbare i Abu Dhabi än jag gjorde i Sverige, eftersom jag kunde använda e-gates. Men sista datapunkten är från förra sommaren.

Kanske har ändrat sig senaste året. Har haft X-antal flighter från Abu Dhabi med Sri Lankan, men jag konstaterade att jag kom in snabbare i Abu Dhabi än jag gjorde i Sverige, eftersom jag kunde använda e-gates. Men sista datapunkten är från förra sommaren.
Min kommentar var till det andra inlägget ovanför mitt som ifrågasatte om det nu kan kallas visumfritt resande till USA.

Då svarade jag att det är en berättigad fråga eftersom frågorna för ESTA nu liknar de man måste svara på när man söker visum till diverse diktaturstater.

Om du någonsin har sökt visum till t ex UAE så hade du vetat att de efterfrågar all möjlig privat information som föräldrars namn och födelseuppgifter, CV, aktivitet på sociala medier etc.

Toppen