Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Lite lustigt, i våras hade en biljett till ett flyg imorgon och i den biljetten hade jag lagt ett bud för uppgradering. Biljetten avbokade jag senare och köpte en ny biljett till samma flyg.

Nu får jag meddelanden om att mitt bud har blivit överstiget, men har ingen möjlighet att komma åt mitt bud för att ta bort det (såvida jag inte stoppar in gamla bokningsreferensen direkt i webbläsarens URL antar jag).

Så det verkar som att bud inte försvinner för att man advokar flyget..
 
Lite lustigt, i våras hade en biljett till ett flyg imorgon och i den biljetten hade jag lagt ett bud för uppgradering. Biljetten avbokade jag senare och köpte en ny biljett till samma flyg.

Nu får jag meddelanden om att mitt bud har blivit överstiget, men har ingen möjlighet att komma åt mitt bud för att ta bort det (såvida jag inte stoppar in gamla bokningsreferensen direkt i webbläsarens URL antar jag).

Så det verkar som att bud inte försvinner för att man advokar flyget..
Nej, bud ligger kvar även om man avbokar eller namnändrar.
 
Jag har både mail, ”Du vann budgivningen”, och boardingkort där det står ”Serviceclass Premium” för alla fyra. Samt poängdragningen på mitt EB-konto.

Men vi får se, enligt personalen på Kastrup var det inte ens garanterat att jag skulle få tillbaka poängen.
Uppdatering:

Anmälde felet till SAS kundtjänst under resans gång, i början av november. Kundtjänst via telefon tog inte emot det, de hänvisade till Gold-mailen. Gold-mailen tog inte heller i ärendet utan hänvisade till Customer Care. E-postadressen jag fick av Gold till Customer Care fungerade inte och istället fick jag hitta ett formulär på SAS-hemsida att fylla i. Det gäller att ha fyllt på med tålamod innan man tar i sådana här saker.

Men till det viktiga, har SAS svarat? Nej.
 
Toppen