Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

HenrikT

Medlem
Hallå där ute!

Jag bokade precis en Business Class-biljett med Swiss ARN-CDG till ett mycket bra pris! Någon som vet hur deras Business Class-produkt är inom Europa?

Vänliga hälsningar
Henrik

Jag flyger flera gånger per månad. Mellan ARN-ZRH är det full måltid, skumpa och bra viner. Bästa produkt i Europa tycker jag med BA som en 2:a.

Håller helt med. LX är riktigt bra, inte minst på grund av den goda chokladen som jag oftast tar någon bit för mycket av...

Mycket bra! På ARN-ZRH är det varm mat, allt serveras på riktigt porslin. De serverar champagne och vin ur stora flaskor. Är man ensam i business öppnar de små Piper-flaskor.(Den är bättre än Jaquart som de har på stor flaska tycker jag) På ZRH-CDG blir det nått lättare snack, men full bar även där. De har en hel del bra C-klasspriser i Europa(dock inte ombokningsbara gratis och refund osv)

Trevlig resa!

Tack snälla för era svar! Det låter ju riktigt bra ju! :)
Den där chokladen ser jag framemot... och skumpan såklart! Det verkar som Swiss produkt klår Lufthansa... jag har flugit med LH några gånger i business class och där tycker jag att servicenivån varierar ganska mycket.

Last edited:
Kan också nämnas att jag blivit tilltalad med namn i Swiss business class inom Europa, vilket var mycket trevligt.

Jag gillar Swiss!

SWISS är det bästa bolag jag flugit med i business hittills. Jag blev tilltalad med namn och det gjorde mig väldigt förvånad. Sen är loungen i ZRH väldigt trevlig

Jag blev otroligt bra bemött när jag pratade med dem i telefon också!
Förresten, jag åker med avgången kl 9.45 från Arlanda. Blir det lunch redan då tror ni eller serverar de fortfarande frukost?

Toppen