Senaste nytt

Tankar 1 år efter SAS övergång till Sky Team

Endast varit inne via AFKLMs hemsida i icke-inloggat läge (mitt konto hos AFKLM inaktiverades 2023, kan inte ens logga in) för att välja säte.

Känns som att något är skumt då, chattade ändå med AF innan avresa för att kontrollera att mitt nummer var korrekt inlagt. Står SK Elite Plus på boardingkortet (sparat det iaf något skulle strula). Flög Eco och hade alla förmåner dvs incheckat bagage, fast track, lounge.
Testat att efterregistrera?

Känns som att något är skumt då, chattade ändå med AF innan avresa för att kontrollera att mitt nummer var korrekt inlagt. Står SK Elite Plus på boardingkortet (sparat det iaf något skulle strula). Flög Eco och hade alla förmåner dvs incheckat bagage, fast track, lounge.
Skillnaden är FQTV, FQTS.
Den ena ger dig dina förmåner, den andra vart poäng krediteras. Det går lägga in olika i dessa två fält, vilket verkar göras automatiskt om man är inloggad på KLM/AF sidan och öppnar bokningen.

Allt på boardingkort ser då korrekt ut, men bakom är fältet för kreditering något annat.

Hade också ett par flighter med AF och KL för 3 veckor sedan som inte kommit in trots att mitt EB-nummer var inlagt på boarding-kortet, så det verkar fallera ibland. Körde just retro-registration och poängen kom in på ett par sekunder.

Tips: Efter att ha själv åkt på niten att få FB-poäng istället för EB, så brukar jag numera använda appen ”Code Scan” för iPhone för att scanna koden på boarding-kortet och dubbelkolla att det inte ligger något konstigt FF-nummer inlagt! (Kan dock inte svara på om både FQTV och FQTS ligger inlagt i den koden, men jag skulle tippa att det gör det.)

Toppen