Flyget till Frankfurt var rejält försenat. Skull avgå 12.55, ungefär 12.20 kommer det upp Delayed until 13.05 så drar mig ner till gaten ungefär 12.45. Då har de anländande passagerarna ännu inte kommit av flygplanet...
Helt full flight i economy, och gatepersonalen verkar ha vissa utmaningar med att flytta runt resenärer för att försöka få en familj (mormor/farmor, mor+far, samt tre små barn) att kunna få sitta tillsammans. Jag hörde inte hela diskussionen men det verkade som en treåring hade satts för sig själv....??
Denna kärra tog mig till Frankfurt.
Boarding påbörjades runt kl 13 och gick smidigt. Priority boarding som faktiskt efterlevdes, en mamma med dotter blev ombedda att vänta vid sidan om medans prio boarding pågick. Jag hörde sedan från mamman att hon tyckte att eftersom de satt på första raden bakom gardinen så kunde de gott ha fått gå ombord med de första passagerarna...
När boardingen är klar så blir vi kvar kanske 20 minuter, tydligen pågår/pågick det något cponstruction work på en start och landningsbana på Frankfurt så det var massiva delayer åt båda håll.
Hur som helst, pushback vid ca 13.40, 45 min sena, och sedan snabb start norrut med efterföljande högersväng
Auf wiedersehen Arlanda
Au revoir Stockholm
Serveringen påbörjas, in kommer mat
Och dryck, något Österrikiskt vitt vin. Var ok men inte mer. Bad om två glas då de är så små...
Och avslutas med te + Avec
Inflygning mot Frankfurt påbörjas, och vi landar, fortfarande 45 minuter sena. Blir Apron och buss, visade sig att inge F eller HON ombord på planet, däremot en specialbuss för de som skall till vidare till Venedig.
Bussen tar oss till terminalen där vi släpps av, jag har väl en halvtimme ungefär till mitt nästa flyg om det går i tid, så går in i Senatorloungen för att lätta på trycket. När jag kommer tillbaka därifrån så går jag och frågar loungeperonalen om och hur mycket mitt nästa flyg är försenat.
Hur den diskussionen gick och fortsättning på resan kommer i nästa inlägg, men jag har ett djävligt segt internet juts nu och jag skall ut på stan en vända. To be continued...