Senaste nytt

Curve betalkort

Alla som investerade i Curve genom Crowdcube blev totalt nollade förresten. Ser ingen framtid för detta företag tyvärr.. och jag har använt kortet i flera år nu. Som tur är investerade jag endast minibeloppet för o få ett investorkort, 10 pund tror jag. Men många som satsa mycket mer..

• Gilla
Reactions: hco
Alla som investerade i Curve genom Crowdcube blev totalt nollade förresten. Ser ingen framtid för detta företag tyvärr.. och jag har använt kortet i flera år nu. Som tur är investerade jag endast minibeloppet för o få ett investorkort, 10 pund tror jag. Men många som satsa mycket mer..

RIP Curve om man får tro HfP:s slutkläm:

"Lloyds Bank and Curve are making noises about the product remaining available, but Lloyds wants the mobile wallet technology, not the rag-tag constituency of Curve’s remaining cardholder base."

Nåja, använder ju inte kortet längre heller... men det är ju pga SEB Kort, inte Curve.

Nåja, använder ju inte kortet längre heller... men det är ju pga SEB Kort, inte Curve.
Har gått och dragit på det länge, men tog till slut beslut igår att avsluta mitt Curve-konto, och idag är det klart.

Det känns väl lite sådär, tänk om de kommer med nya roliga features... men naah, chansen för det är nog lägre än risken att kontot kapas och används i oärliga syften... så lika bra att ha det avslutat och att ha stängt den episoden.

Jag hoppas produkten fortsätter i nuvarande form, investerade ingenting i Crowdfunding, blir sällan bra, som att investera i flygbolag det. Jag har däremot använt Curve frekvent. Enbart 4 kort kopplade nu; två bankkort samt Revolut och L*nar. Jag kommer snarare öka min redan ganska höga spend . :)

Nästa USA resa blir det nog mitt huvudkort faktiskt. 1-2% cashback utanför EU, 2-2,5% sparat i f/x samt 16eb/100kr med 2x är bästa värdet anser jag.

Håller med om att det fortsatt finns bra usecase, men jag är också innerligt trött på en del med curve.
Dels har jag haft problem med transaktioner som inte tillåts GBIT:a utan anledning och kundtjänst är ibland otroligt långsamma trots metall. Dels att appen krashar hela tiden i funktionen "Timeline" i ett simpelt out-of-bounds fel, som de aldrig rättar. (lätt att replikera, i timeline sätt något filter-villkor, skrolla till botten av listan => appen kraschar för att den försöker accessa nästa element i listan fast att den redan är vid sista)

Sedan lägger de tid på det meningslösa bytet av namn på tjänsten och nivåerna och en opolerad ompacketering av GBIT till "nya" funktionen refi. Och till sist upplägget där man undanhåller försäljningslikviden från småinvesterarna visar väl att grundarna tittat efter en "out" det senaster året eller så.

Nu har jag nyligen förlängt ett år (hoppade ner ett hack från metall) så jag kommer troligen inte ur på ett tag, men jag har inte några stora förhoppningar om att kortet ska utvecklas positivt. Jag hade redan dragit ner på antalet kort där jag kunde "lagra" transaktioner i väntan på 2x och jag har väl alldeles för liten omsättning (ffa för få riktigt stora transaktioner) för att GBIT skulle vara kul och då är bara cashback och växelkursen kvar som argument för mig.

Toppen