Senaste nytt

Turkish Airlines nya business class Hong Kong-Istanbul, B777-300ER

Låt mig säga att jag tvivlar på det... De har otroligt usel customer care i Turkiet och om något går fel är de bland de sämsta i klassen att ha att göra med. De är ett bolag med enorm växtvärk som inte riktigt hänger med i customer CARE anser jag. Den hårda produkten på de linjer som innefattar deras "nya" business är jättebra anser jag dock. Så när det funkar är det kanon, men om man ska göra en så enkel sak som att boka om en biljett... då sliter man sitt hår...

Jag har flugit rätt mycket med dem senaste 1,5 året och oftast varit nöjd dock, men det är för jag lägger inte så jättestor vikt på servicen ombord. Jag vill ha bra komfort och komma fram i tid, vilket jag oftast gjort.

Jo deras kundtjänst är inte i närheten av någon annan! Dom svarar bara på de dom vill svara på. Är de positiva saker samt saker dom kan tjäna pengar på så svarar dom inom 1 dygn här i sverige om man mailar dom. Annars om de är problem med felaktiga saker hit o dit då tog de 6 veckor..... o dom svara inte ens på frågan...

Jo deras kundtjänst är inte i närheten av någon annan! Dom svarar bara på de dom vill svara på. Är de positiva saker samt saker dom kan tjäna pengar på så svarar dom inom 1 dygn här i sverige om man mailar dom. Annars om de är problem med felaktiga saker hit o dit då tog de 6 veckor..... o dom svara inte ens på frågan...

Jag har turen att ha mailen och telefonnummer till en av de som jobbar på ARN-kontoret och hon hjälper mig alltid. Enda gången det tog nån dag eller två extra fick jag ett mail eller om hon ringde och bad om ursäkt för hon var hemma med sjukt barn. Fantastisk service, men det är ju synd att det ska ske bara via en person. Lite osäkert tycker jag själv att vara "beroende" av en enda människa för alla ens flygningar.

Tack för en bra rapport Simon, vet du vad det kostade att uppgradera från Eco? I BKK ville de ha över 50 000 THB vilket ju var nästan lika mycket som en C ToR kostar, jag avstod... ;)

Tack för en bra rapport Simon, vet du vad det kostade att uppgradera från Eco? I BKK ville de ha över 50 000 THB vilket ju var nästan lika mycket som en C ToR kostar, jag avstod... ;)

Dom tog 600euros Economy->Business och 400euros för Comfort->Business. Och dom priserna är fasta vad jag förstod ifrån HKG-IST one way. Vet dock inte vad dom vill ha från BKK

Excellent! En af de bedste rejserapporter jeg har læst - som at være der selv. Synd at du ikke fik loungen med i købet. Det som jeg husker var de fortræffelige, sjældne tyrkiske oste, de tyrkiske vine og tyrkisk øl. Meget exotisk mad og drikke. Derfor skal man ikke vælge omelet (Äggröra) til frokost - tak for advarslen! Absolut 400€ værd - og mere til - som jeg læser det. Tak, Simon

Toppen