Senaste nytt

Har du några frågor/spørsmål till Finnair?

OT: Såg idag A350 som precis landade på HEL. Satt själv i Blue1 717 som rullade ut till startbanan så några detaljer fick jag inte uppsnappat, men såg klart texten A350 på stjärtfenan. Den kom enligt finska tidningar från Moskva.
Nu börjar kanske pusselbitarna falla på plats vad jag gör i Helsingfors... ;)

Jag kommer se betydligt mer av det planet imorgon.

Nu är intervjun gjord, många bra svar. Svaren och detaljerna kommer i en artikel under veckan.

Pratade även en kvart med Finnairs cateringansvarig som fanns på plats idag, hon tog sig verkligen tid och gav svar på det mesta.

Paterson avslöjar även att de överväger att lansera rabatterad business class inom Europa. Han ser definitivt utrymme för att erbjuda billigare businessclassbiljetter med restriktioner, främst för point-to-point-resor.

Verkar inte ha hänt något där, eller har jag missat något?

Paterson avslöjar även att de överväger att lansera rabatterad business class inom Europa. Han ser definitivt utrymme för att erbjuda billigare businessclassbiljetter med restriktioner, främst för point-to-point-resor.

Verkar inte ha hänt något där, eller har jag missat något?
Tyvärr är Allister Paterson inte kvar på Finnair längre. Inget dramatiskt, han trivdes på Finnair och de var nöjda med honom, men han fick ett jobberbjudande på hemmaplan i Kanada han hade svårt att säga nej till.

Jag vet att det är lite saker på gång inom Finnair Plus (har en förhoppning om att få träffa nya ansvariga vid tillfälle) men däremot vet jag inte om fortsatta tankarna kring rabatterad business class, hur mycket han drev.

Toppen