Senaste nytt

Tillgång till Lounger på London Heathrow T2

Nej öppen till 22, så sen får jag lämna. Det är inte frågan.
Eftersom din fråga var väldigt löst formulerad tolkades den till om du kunde gå in i loungen kl 21 för att stanna där till morgonavgången.
Svaret är nej.

Om du nu menar om man kan gå in där kl 21 för att ha en flight på morgonen dagen efter.
Svaret är nej.

Tydlighet i kommunikation är alltid bra.

Eftersom din fråga var väldigt löst formulerad tolkades den till om du kunde gå in i loungen kl 21 för att stanna där till morgonavgången.
Svaret är nej.

Om du nu menar om man kan gå in där kl 21 för att ha en flight på morgonen dagen efter.
Svaret är nej.

Tydlighet i kommunikation är alltid bra.
Och du grundar ditt nej på...?
Det är otydligt på Lufthansas sida, därför jag frågar. United är tydliga - 24h innan gäller.

Då nästa fråga är: kommer man in på airside på den nya Terminal 2 med morgondagens boardingkort?
Det är grundförutsättning för att kunna komma in i loungen (oavsett vilka som finns på airside).

Då nästa fråga är: kommer man in på airside på den nya Terminal 2 med morgondagens boardingkort?
Det är grundförutsättning för att kunna komma in i loungen (oavsett vilka som finns på airside).
Som sagt, jag är redan airside då eftersom att jag ankommer och ska göra en transfer. Det är loungepolicyn jag undrar över och om någon har erfarenhet av detta.

Som sagt, jag är redan airside då eftersom att jag ankommer och ska göra en transfer. Det är loungepolicyn jag undrar över.
Du har nog inte förstått mitt tidigare inlägg.
När du anländer till London Heathrow, är du inte på airside. Inte som t ex Köpenhamn eller Frankfurt för intra-Schengen flight.
Du behöver att gå genom säkerhetskontroll och då behöver du ett bordingkort för dagens flight för att kunna passera säkerhetskontrollen. Kommer du verkligen att vara på airside under den förutsättningen?

Du har nog inte förstått mitt tidigare inlägg.
När du anländer till London Heathrow, är du inte på airside. Inte som t ex Köpenhamn eller Frankfurt för intra-Schengen flight.
Du behöver att gå genom säkerhetskontroll och då behöver du ett bordingkort för dagens flight för att kunna passera säkerhetskontrollen. Kommer du verkligen att vara på airside under den förutsättningen?
Har du erfarenhet av T2 i London?

Och du grundar ditt nej på...?
Det är otydligt på Lufthansas sida, därför jag frågar. United är tydliga - 24h innan gäller.
Jag grundar mitt nej på att det är Lufthansa vi talar om. Det finns få i denna värld som är så korrekta som tyskar och visst kan det hända att du möter en nätt liten brittiska som lågmält släpper in dig men det är i så fall ett unikt undantag.

Jo, men jag kommer vid 19 på lördagskvällen och åker vid 7 på morgonen igen. Släpper dom in mig på avresebiljetten på kvällen 12 timmar innan? Käka lite middag innan jag åker till hotellet :)
Är det inte trevligare att ta in på ett hotell?

Jag tror som FCX att den stora frågan blir om de kommer släppa in dig i transithallen dagen innan. Du måste igenom transfer security där de scannar boardingpass (som jag inte vet om du kommer ha, och hur som helst är det för avresa nästa dag).

De generella reglerna säger att du kommer in i en lounge med ett boardingkort för avresa samma dag. Sedan finns det några flygbolag som har specialregler, framförallt om man har avgångar efter midnatt och har lounger som är öppna dygnet runt.

Toppen