Senaste nytt

Till Seychellerna med Ethiopian Airlines i business class

Impendill

Medlem
I morgon bär det av på semester till Seychellerna.
Jag och min fru ska vara borta i drygt 2 veckor vilket ska bli fantastiskt skönt.

Allt började egentligen med att vi bokade en award till Chile men kom senare på att det inte riktigt var säsong där svensk sommartid. Det blev då en award till Mauritius med Turkish i C men senare när jag satt uppe en natt och finkammade forumet så dök en misstake fare upp till Seychellerna.

Jag var snabb på köpknappen och fick tag i två biljetter i C-klass från Oslo till Seychellerna via Stockholm och Adis Ababa för 11.700 NOK. Eftersom att det alltid råder en viss osäkerhet kring misstake fare biljetter så valde jag att gardera upp med en EB-award 2-4-1 på exakt samma flighter.

När det bara var några veckor kvar beslutade vi oss för att boka av biljetterna från Oslo och fick därmed tillbaka 11.700 norska och valde att behålla awardbiljetterna som vi betalat knappt 6000 kr för.

Vi har bokat vistelse på 3 olika Hilton hotell och börjar med Doubletree Allamanda i 2 nätter för att sedan bo på Hilton Northolme i 4 nätter och sist avsluta med 7 nätter på Hilton Labriz resort på Silhoutte Island.

Labriz betalade vi med Hhonor poäng, ca 400.000 och en av nätterna har vi ett s.k "be my guest certificate" som betalar en natt.

Vi har varit i kontakt med hotellen och redan på förhand kunnat bekräfta uppgraderingar. Detta eftersom jag är Diamond och min fru är Gold. En mycket vänlig gest av dem.
Jag har faktiskt kontaktat hotellmanagern direkt och frågat snällt om uppgradering.

Det vi ser mest fram emot är Hilton Labriz där vi blev uppgraderade från "garden bungalow" till "beach bungalow" och sedan till "King Deluxe Hillside Pool villa" på 100 kvm med egen pool :)

Jag kommer att posta i tråden här under vår resa och hoppas att ni kommer att följa den.

Northolme
HL_aerialviewhotel01_3_1270x560_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg

Labriz

HL_exterior01_746x420_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg

Allamanda

SEZDTDI_quicklook_full_newarial001.jpg

Ska följas! Vi sneglar också "neråt där" på någon av öarna men kan inte bestämma oss.

En fråga gällande bokningen. Varför behöll ni inte mistake fare biljetten och bokade om award till någon dag efter. På så vis hade ni ju haft backup OM ni fått denied boarding med mistake fare och hade ni kommit med på första är det ju bara att avboka awardbiljetterna.

Sweet! Jag funderar också på Seychellerna så detta blir spännande att följa! :) Jisses vad Hilton-poäng du har (hade)! :D

Ska följas! Vi sneglar också "neråt där" på någon av öarna men kan inte bestämma oss.

En fråga gällande bokningen. Varför behöll ni inte mistake fare biljetten och bokade om award till någon dag efter. På så vis hade ni ju haft backup OM ni fått denied boarding med mistake fare och hade ni kommit med på första är det ju bara att avboka awardbiljetterna.

Det var faktiskt så vi gjorde först. Hade utresan 2 dagar senare.
Vi valde bort misstake faren dels för att den var dyrare och dels för att vi var tvungna att ta oss till Oslo. Det skulle bli lite meck på semesterns första dag efter att ha jobbat natt. Dessutom var vi tvungna att bränna lite av de 1.150.000 eb poängen och använda 1 av 3 vouchers :)

Det var faktiskt så vi gjorde först. Hade utresan 2 dagar senare.
Vi valde bort misstake faren dels för att den var dyrare och dels för att vi var tvungna att ta oss till Oslo. Det skulle bli lite meck på semesterns första dag efter att ha jobbat natt. Dessutom var vi tvungna att bränna lite av de 1.150.000 eb poängen och använda 1 av 3 vouchers :)
Haha, men alltså!!! Får man fråga hur du fått dessa summor av både Hilton- och eurobonuspoäng?? :p Kul med en till nattjobbare! :)

Haha, men alltså!!! Får man fråga hur du fått dessa summor av både Hilton- och eurobonuspoäng?? :p Kul med en till nattjobbare! :)

Bodde 3 veckor på Hilton Sydney i vintras och fick poäng för min kollegas rum också som inte var med i programmet. Tror det var en trippelkampanj då.

Till Amex har jag säkert bjudit in 50+ och på så vis tjänat ihop en hel del poäng.

Trevlig resa!
Här i Svedala skall det blir regn och 20 grader varmt i eftermiddag, inte alls avundsjuk ;)

Incheckad och klar för alla ben till SEZ.

Ankom till Landvetter med flygbussen vilket gick smidigt. Efter en liten shoppingtur på Apoteket gick vi till Prioincheckningen som nästan var folktom. Väl där framme kom en tjej och hänvisade oss till self-check in men när hon såg min svartvita bagagetag sa hon "men det gäller ju inte dig så klart".

Nu kopplar vi av i en halvtom lounge med lite plockmat och en liten men perfekt tempererad öl.

Ska bi kul med ett nytt flygbolag på listan senare ikväll.

28c24014ac2eb376bc0bfb9f69d0ae35.jpg

Bilden tagen från fasttrack kontrollen.
Rätt lugnt i avgångshallen.

Incheckad och klar för alla ben till SEZ.

Ankom till Landvetter med flygbussen vilket gick smidigt. Efter en liten shoppingtur på Apoteket gick vi till Prioincheckningen som nästan var folktom. Väl där framme kom en tjej och hänvisade oss till self-check in men när hon såg min svartvita bagagetag sa hon "men det gäller ju inte dig så klart".

Nu kopplar vi av i en halvtom lounge med lite plockmat och en liten men perfekt tempererad öl.

Ska bi kul med ett nytt flygbolag på listan senare ikväll.

28c24014ac2eb376bc0bfb9f69d0ae35.jpg

Bilden tagen från fasttrack kontrollen.
Rätt lugnt i avgångshallen.
Ha en trevlig resa :) Blir skoj att följa.

Toppen