Nu kommer en liten recension av Air New Zealand.
De flesta bilderna är tagna utan blixt till hänsyn av medpassagerarna.
Prioboardingen på LAX var ett skämt. Fanns en business kö, men den tyckte visst alla att det var fritt fram att använda.
Flygplanet var en B777-300. Det såg ganska fräckt ut, helt svartmålat med en vit logga (fick tyvärr ingen bra bild).
Eftersom jag vid ankomst till LAX först inte ens verkade ha någon plats på planet (pga FIM:et), så spelade det inte så stor roll att jag fick 12K.
Stolen var okej, men lite trång. Jag är ingen jätte med mina 175cm över marken. Kan tänka mig att större personer tycker den är sådär.
Lite snacks och craftbeer efter takeoff.
Matbordet var stort och rymligt, dock lite problem när man har skärmen i utfällt läge då den tar upp 1/3 av bordets yta. Även svårt att flytta då om man vill gå upp.
IFS var sådär. Skärmen rätt liten, ca hälften av den på Lufthansas A380. Utbudet av film och lite si och så. Rätt många spel dock. Touchskärmen riktigt dålig.
Ett litet amenitykit med ett par väldigt färgglada strumpor skymtandes underst.
Maten var över förväntan, smakligt och bra variation.
Förrätt
Varmrätt
Efterrätt
Efter maten gjordes stolen om till säng efter tycke.
Frukosten också bra.
Någon slags granola och frukt.
Pannkakor!
Det som slog mig var servicen. Kändes väldigt genuina och trevliga, utan att bli för "nära inpå". Gillade att pursern personligen tackade alla för att de flög med Air New Zealand.
Konstaterade när jag kom fram att min väska ej priotaggats. Kanske hade något att göra med att jag först fick ett boardingkort för ekonomi, även fast FIM:ett klart och tydligt sa C-klass.
Väl framme på Aucklands flygplats fick jag i passkontrollen göra en lång redogörelse om varför jag skulle vara här så kort tid.
Kan helt klart konstatera att jag måste misslyckats förmedla syftet med resan...
Spenderade nämligen efter det ca 45min hos en kontrollant som gick igenom mitt bagage ytterst nogrannt.
Jag var bara otroligt glad att han inte gjorde samma sak med mig
Efter det har allt gått smärtfritt. Nu ska jag ner på hotellets Spa och sedan ut på stan.