Glenn E
Medlem
Så var det dags att åka till Bali igen.
Denna gången på en betald biljett i business Class med Singapore Airlines till Kuala Lumpur.
Jag har cirka 6 timmar i Kuala Lumpur och kommer åka in till staden ett tag och sedan blir det business med Malaysia Airlines till Bali.
Jag köpte biljetten i våras på Singapore Airlines kampanj från Stockholm.
Biljetten kostade 14386 kronor tur och retur och går Stockholm - Moskva - Singapore - Kuala Lumpur.
Nu på morgonen har jag anslutit med SAS go från Göteborg.
Jag checkade en väska bara till Stockholm för jag hade gott om tid och jag ville få väskan taggad med Singapore Airlines egna taggar för jag inbillar mig att jag får väskan fortare i Kuala Lumpur om jag gör så.
INCHECKNING
Tyvärr inga bilder härifrån.
Inckningen gick mycket smidigt då det inte var någon kö.
Jag hade redan chckat in online men fick ändå ett pappers boardkort.
Jag blev upplyst om att vi ska göra ett stopp i Moskva på 1,5 timme då vi måste lämna planet samt att jag kommer ha samma säte även efter Moskva.
Jag fick ingen fråga om jag ville byta säte men jag tror att planet är ganska fullt.
Jag blev även upplyst om att Singapore Airlines använder sig av Arlanda Loungen som ligger efter passkontrollen på Arlanda.
LOUNGEN
Arlanda Lounge.
Det var inte så mycket folk men utbudet av mat och dryck kunde vara bättre.
Lite kyckling med potatissallad samt pålägg bl.a. Kalkon skinka , jag vill helst ha riktig skinka, och salami samt ost.
På dryckes sidan fanns öl och rött/vitt vin samt läskedrycker och en kaffemaskin.
Jag tog en kaffe och en Ramlösa så jag sparar mig till Champagnen ombord.
Fortsättning följer.
Nu blir det visst passkontroll vid gaten.
Denna gången på en betald biljett i business Class med Singapore Airlines till Kuala Lumpur.
Jag har cirka 6 timmar i Kuala Lumpur och kommer åka in till staden ett tag och sedan blir det business med Malaysia Airlines till Bali.
Jag köpte biljetten i våras på Singapore Airlines kampanj från Stockholm.
Biljetten kostade 14386 kronor tur och retur och går Stockholm - Moskva - Singapore - Kuala Lumpur.
Nu på morgonen har jag anslutit med SAS go från Göteborg.
Jag checkade en väska bara till Stockholm för jag hade gott om tid och jag ville få väskan taggad med Singapore Airlines egna taggar för jag inbillar mig att jag får väskan fortare i Kuala Lumpur om jag gör så.
INCHECKNING
Tyvärr inga bilder härifrån.
Inckningen gick mycket smidigt då det inte var någon kö.
Jag hade redan chckat in online men fick ändå ett pappers boardkort.
Jag blev upplyst om att vi ska göra ett stopp i Moskva på 1,5 timme då vi måste lämna planet samt att jag kommer ha samma säte även efter Moskva.
Jag fick ingen fråga om jag ville byta säte men jag tror att planet är ganska fullt.
Jag blev även upplyst om att Singapore Airlines använder sig av Arlanda Loungen som ligger efter passkontrollen på Arlanda.
LOUNGEN
Arlanda Lounge.
Det var inte så mycket folk men utbudet av mat och dryck kunde vara bättre.
Lite kyckling med potatissallad samt pålägg bl.a. Kalkon skinka , jag vill helst ha riktig skinka, och salami samt ost.
På dryckes sidan fanns öl och rött/vitt vin samt läskedrycker och en kaffemaskin.
Jag tog en kaffe och en Ramlösa så jag sparar mig till Champagnen ombord.
Fortsättning följer.
Nu blir det visst passkontroll vid gaten.