Dr. Miles
Expert
Jag flög Tokyo Haneda-Guangzhou med Japan Airlines (JAL, JL) i Business class några dagar sedan och det flögs med Boeing 787 som hade JAL Sky Suite.
JAL SKY SUITE (Seats) - JAL International Flights
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Riktiga flygrutten var dock ungefär så här:
Kabinbilder:
Stolen:
23 tums skärm. Stort!:
Kontroller och annat:
Partitionsskärm:
Sovläge:
På sätet på gångsidan (ej mittraden) har förvaring vid sidan. På sätet vid fönstret har inte den förvaringen, utan liten förvaring bakom sätet.
Markpersonalen på Tokyo Haneda hälsar:
Vingen böjer sig uppåt under flygning:
Toalett i Business class kabin, med washlet:
Ankomst till Guangzhou:
Jag var morgontrött så la jag mig direkt efter starten och jag vaknade när vi flög utanför Fukuoka.
Då var lunchservering över men en flygvärdinna kom och frågade om jag ville ha lunch, så tackade jag ja.
Jag valde japansk rätt till lunch.
Fisken var inte riktigt min smak men resten var helt OK.
Haägen Dazs glass till dessert:
Efter lunchen blev jag trött så somnade jag igen. Jag vaknade ca en timme före landning.
Vårt plan kom lite för tidigt till Guangzhou så vi fick cirkulera utanför Guangzhou några varv innan vi landade.
Det var lite skumpigt under flygningen pga dåligt väder men annars var stolen väldigt bekvämt att sova i.
Armstödet gick ner så att det blev lite mer utrymme vid axlarna när jag la mig.
Personligen skulle jag ranka den här stolen delade nr 1 med Cathay Pacifics Zodiac stolen.
När det gäller In-Flight Entertainment System (IFE), har jag inte använt förutom Flight map. Därför kan jag inte uttala mig om innehållet.
20.000 avios i Business class för denna sträcka (det är samma mängd avios för Tokyo-Hong Kong också) är riktig bargains så om ni har chans att flyga Japan Airlines Businesss class på Tokyo-Guangzhou eller Tokyo-Hong Kong, rekommenderar jag det varmt.
JAL SKY SUITE (Seats) - JAL International Flights
Riktiga flygrutten var dock ungefär så här:
Kabinbilder:
Stolen:
23 tums skärm. Stort!:
Kontroller och annat:
Partitionsskärm:
Sovläge:
På sätet på gångsidan (ej mittraden) har förvaring vid sidan. På sätet vid fönstret har inte den förvaringen, utan liten förvaring bakom sätet.
Markpersonalen på Tokyo Haneda hälsar:
Vingen böjer sig uppåt under flygning:
Toalett i Business class kabin, med washlet:
Ankomst till Guangzhou:
Jag var morgontrött så la jag mig direkt efter starten och jag vaknade när vi flög utanför Fukuoka.
Då var lunchservering över men en flygvärdinna kom och frågade om jag ville ha lunch, så tackade jag ja.
Jag valde japansk rätt till lunch.
Fisken var inte riktigt min smak men resten var helt OK.
Haägen Dazs glass till dessert:
Efter lunchen blev jag trött så somnade jag igen. Jag vaknade ca en timme före landning.
Vårt plan kom lite för tidigt till Guangzhou så vi fick cirkulera utanför Guangzhou några varv innan vi landade.
Det var lite skumpigt under flygningen pga dåligt väder men annars var stolen väldigt bekvämt att sova i.
Armstödet gick ner så att det blev lite mer utrymme vid axlarna när jag la mig.
Personligen skulle jag ranka den här stolen delade nr 1 med Cathay Pacifics Zodiac stolen.
När det gäller In-Flight Entertainment System (IFE), har jag inte använt förutom Flight map. Därför kan jag inte uttala mig om innehållet.
20.000 avios i Business class för denna sträcka (det är samma mängd avios för Tokyo-Hong Kong också) är riktig bargains så om ni har chans att flyga Japan Airlines Businesss class på Tokyo-Guangzhou eller Tokyo-Hong Kong, rekommenderar jag det varmt.
Last edited: