Senaste nytt

Roadtrip nordöstra USA (New York/Boston med omnejd)

Landar i mitten av Mars på Newark och hade tänkt hyra bil som ska ta mig och frugan till några kompisar i Portsmouth, New Hampshire. Vi hade en tanke om att ta några omvägar dit och hem som även kan inkludera övernattningar. Roadtripar nog i 5 dagar, och avslutar med 3 dagar i NY.

Har ni några roliga tips vad man kan hitta på?
Bergsvandringar, Ölbryggerier, Atlas Obscura-saker, Sevärdheter.

Landar i mitten av Mars på Newark och hade tänkt hyra bil som ska ta mig och frugan till några kompisar i Portsmouth, New Hampshire. Vi hade en tanke om att ta några omvägar dit och hem som även kan inkludera övernattningar. Roadtripar nog i 5 dagar, och avslutar med 3 dagar i NY.

Har ni några roliga tips vad man kan hitta på?
Bergsvandringar, Ölbryggerier, Atlas Obscura-saker, Sevärdheter.

Är väl egentligen lite för tidigt på året för att njuta av strandutsikter och fyrtorn (bl.a. Cape Elizabeth) men kusten längre norrut upp mot Portland är vacker, inte minst trakterna kring Kennebunkport (bl.a. familjen Bush har sitt sommarresidens på en välbevakad udde där). Annars tycker jag Rockport en bit utanför Boston är fint om ni kommer den vägen. Också lite fel säsäong, men seglingen och tennisens Newport (R.I.) är trevligt. Tennisens hall of fame finns på anläggningen som en gång i tiden var värd för US Open, kul med en hel del svensk idrottsnostalgi.

Vad det gäller öl så är det Tree House du ska besöka på vägen (vid Charlton) om du gillar humlig öl. Passerar ni igenom Boston har ni Trillium där i Canton (söder om Boston).
Beroende på vilka genvägar ni tar så är Fox Farm Brewery i Salem kul att besöka, du har även en trevlig hummer restaurang i Noank som heter Ford's Lobsters.
Om ni åker vidare norrut från Portsmouth har ni Portland, Maine, som har väldigt mycket bra öl. Besök Bissel Brothers, Foundation, Allagash (sista två ligger typ 100 meter från varandra)

Är väl egentligen lite för tidigt på året för att njuta av strandutsikter och fyrtorn (bl.a. Cape Elizabeth) men kusten längre norrut upp mot Portland är vacker, inte minst trakterna kring Kennebunkport (bl.a. familjen Bush har sitt sommarresidens på en välbevakad udde där). Annars tycker jag Rockport en bit utanför Boston är fint om ni kommer den vägen. Också lite fel säsäong, men seglingen och tennisens Newport (R.I.) är trevligt. Tennisens hall of fame finns på anläggningen som en gång i tiden var värd för US Open, kul med en hel del svensk idrottsnostalgi.

Ja precis. jag tror vi kommer hålla oss till inlandet. Varit runt kusten sen innan. :)

Om du/ni är vinintresserade så skulle jag slå ett slag för Finger Lakes. Det finns över hundra olika vingårdar där och även ett flertal bryggerier och även något eller några destillerier. Finns även god mat och trevlig natur, kan dock kanske vara lite kallt den tiden på året men fördelen är att det bör vara ganska lugnt ur turisthänseende så vettigare prisnivå.

Om du/ni är vinintresserade så skulle jag slå ett slag för Finger Lakes. Det finns över hundra olika vingårdar där och även ett flertal bryggerier och även något eller några destillerier. Finns även god mat och trevlig natur, kan dock kanske vara lite kallt den tiden på året men fördelen är att det bör vara ganska lugnt ur turisthänseende så vettigare prisnivå.

Finger Lakes såg ju faktiskt trevligt ut, det ska jag kolla vidare på! :)

Och i Boston finns alltid Samuel Adams att göra en rundvandring på för ölens skull.
Så har vi också Boston Tea Party museum, Mapparium, China Town, mer historiska fartyg i USS Constitution

Kan bli någon heldag i Boston tror jag, försöka se lite sport i Boston eller NY

Toppen