På FlyerTalk kan man läsa (upprörda) kommentarer om att CCR har haft leveransproblem senaste dagarna, men nu precis fått in 2008. Tidigare var det 2006. Och under några dagar helt annat.
Senaste jag var där i år var det så att tekniskt sett har AF hand om driften men att inredning och så vidare är kvar som SAS fram till den ska renoveras. Jag vill minnas att det var ute för godkännande tidigare i år?
Problemet med JetBlue-flighten var ju att de gjorde det där in-the-air och blev störda av solar flares så uppdateringen tog lite för lång tid. Därav att Airbus nu vill att det görs på marken istället.
(ja, det här inlägget är också ironi—det är ändå internet)
Från den sidan: ”Om ditt hyresavtal går ut inom de närmsta 24 timmarna ber vi dig att ringa Hertz bokningscentral på 0771-211 212 (tonval 3 för pågående hyra) för att förlänga.”
Hade bara ringt så löser det sig säkert smidigt.
Noterade också nyligen att priset för att förboka ibland är högre än "drive in". Hade aldrig varit med om det tidigare men det var tydligen så det var tänkt. Dynamisk prissättning kallade man det.
Jag funderar ändå på om det är värt att arbeta med dynamisk prissättning som rör sig någon...
Problemet tycker jag är varken servering eller mittsätet. Det är prissättningen.
Jag hade nog också föredragit fritt säte bredvid framför servering. Men problemet är ju att man på en 2+2 produkt inkl begränsad servering tar betalt för 3+3 produkt med full business-servering.
Det blir dumt.
Jag hade min första inrikes Premium förra veckan sedan nya konceptet och vet inte riktigt vad jag tyckte om snack basketen. Å ena sidan gillade jag verkligen nya marcipanchokladen...och jag förstår verkligen idén med en basket som ska kännas lite trevligare...men samtidigt tycker jag det är så...
Den har jag (tyvärr) också både varit med om och hört när jag klagat lite fint.
Och då har vi ju ändå gått från boarding 20 min innan till 30min innan (fast egentligen mer 20 min innan trots vad det står). Snart blir det väl 40min innan som en del i USA. :(