Blir bara irriterad på SAS usla hantering. Avbokningen är genomförd och "återbetalningen" borde gå automatiskt inom max 1-2 dagar på samma sätt som alla butiker hanterar det.
Avbokade en bonusresa för 13 dagar sedan och nu har kreditkortsfakturan kommit inkl skatterna på den avbokade resan. Är det bara att betala och vänta på att sas sen återbetalar eller finns det någon annan väg? Är lite sugan på att kontakta banken och säga att debiteringen är felaktig men det...
Jag har fått ringa in två gånger nu pga strul med en bokning. Agenten avbokade och gjorde en ny bokning då jag ringde in den andra gången, nu ser den nya bokningen rätt ut men däremot så ligger debiteringen av mitt kort kvar på den första bokningen. Behöver jag ringa in en tredje gång (och sitta...
Hur många bonusresor släpper SAS i varje klass och fylls det på med nya bonusresor allt eftersom eller är det tex dom som finns tillgängliga för Maj 2023 nu som gäller? På sidan för att söka bonusresor är max antal person 4 vuxna, så det kanske är så att max 4 biljetter släpps? Hur gör i så fall...
Åker från T5 på arlanda på måndag och funderar på alternativ om det är jättekö runtkl12 då vi kommer vara på plats. Kan man gå igenom säkerhetskontrollen till T4 och sen ta sig till T5 direkt från T4?
Är lite fundersam på om avgifterna för att boka award inom europa stämmer? Exemplet nedan gäller 5personer, ska det vara dubbla serviceavgifter?
Flygtrafikskatt 320 SEK
Kommunalskatt 350 SEK
Ombordstigningsskatt 693 SEK
Passageraravgift 805 SEK
Serviceavgif t2 250 SEK
Serviceavgift för...
Jag har två 4-2-1 som jag tänkte använda till att boka familjen på 5personer till spanien. Men via SAS bokningssida för star alliance verkar det inte gå att använda vouchern om man är fler än 2. Kan jag dela i tre bokningar tex först boka fru+dotter med 2-4-1 sen jag själv + sonen i 2-4-1 och...
Jag väntar fortfarande på att få mellanskillnaden till min ombokade biljett utbetald. Någon som vet hur lång tid det brukar ta efter att man fått mailet om att dom skickat det vidare?
"We would like to inform you that we have forwarded your request to our refund team to process your refund for...
Jag har anmält men fick avslag, måste vända mig till motsvarigheten till ARN i landet som avresa gick ifrån. Känns hopplöst men kommer skicka nya krav till SAS beroende på ARNs beslut i de 28 ärenden som ligger.