Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Någon mer som lyssnade in på det call AF/KLM/SAS arrangerade i syfte att informerade om framtiden? Missade första biten, fångade inte upp något nämnvärt andra hälften.
 
inlägg på X från Benjamin Smith på linkedIn

Our ambition is to make SAS - Scandinavian Airlines both bigger and stronger: more aircraft, more routes, more customers.

SAS has tremendous potential. The brand has a strong Scandinavian identity, solid products and plenty of new generation aircraft. And its growth runway is enormous: SAS has only 15 wide-body aircraft compared to KLM's 65 and Air France's 100+.

Our plan is clear: we want to leverage the advantages SAS already has.

Unlock real network expansion opportunities thanks to seamless integration with Air France, KLM, Transavia and the SkyTeam members.

✈️ Provide better aircraft procurement costs thanks to the grouped orders and shared capabilities in revenue management and operations.

Leverage SAS's position at Copenhagen Airport.

Our goal is to empower SAS and provide the airline with the ability to grow bigger, while keeping its brand and its Scandinavian identity just as Air France, KLM, and Transavia kept theirs.

With SAS joining the Air France-KLM Group by the end of next year, subject to regulatory approval, we want to build a stronger, more competitive European aviation champion.

My interview with Finans : https://lnkd.in/ehDVBpjq
 
inlägg på X från Benjamin Smith på linkedIn

Our ambition is to make SAS - Scandinavian Airlines both bigger and stronger: more aircraft, more routes, more customers.

SAS has tremendous potential. The brand has a strong Scandinavian identity, solid products and plenty of new generation aircraft. And its growth runway is enormous: SAS has only 15 wide-body aircraft compared to KLM's 65 and Air France's 100+.

Our plan is clear: we want to leverage the advantages SAS already has.

Unlock real network expansion opportunities thanks to seamless integration with Air France, KLM, Transavia and the SkyTeam members.

✈️ Provide better aircraft procurement costs thanks to the grouped orders and shared capabilities in revenue management and operations.

Leverage SAS's position at Copenhagen Airport.

Our goal is to empower SAS and provide the airline with the ability to grow bigger, while keeping its brand and its Scandinavian identity just as Air France, KLM, and Transavia kept theirs.

With SAS joining the Air France-KLM Group by the end of next year, subject to regulatory approval, we want to build a stronger, more competitive European aviation champion.

My interview with Finans : https://lnkd.in/ehDVBpjq

Med tanke på att han explicit nämner group orders känns det allt mer troligt att SAS kan få ta del av AFKLMs stora order på A350s (50+40 optioner) som är på ingång
 
Det blir säkert bra för de som har CPH som hemmaflygplats.

Jeg sliter med å forstå at dagens utvikling ikke er veldig positiv for i hvert fall befolkningen i Oslo og sannsynligvis Stockholm.

Det eneste scenarioet hvor det ikke er sant er hvis man tror man kunne bygget en tilsvarende hub som CPH i OSL eller ARN hvilket geografisk ikke er sannsynlig.

Akkurat nå så har man i Oslo et lokalt point to point selskap med ok produkt som flyr mange leisure ruter, man har to direkte konkurrenter på innenlands og man har et sterkt nettverksselskap med en hub med svært høy frekvens. I tillegg har gode frekvenser til andre nettverksselskaper som sikrer konkurranse. Supplert med et par ULC som sikrer et par ekstra direkteruter.

I sum har man bredt utvalg av gode connection samt viktige direkteruter til konkurransedyktige priser og med ulike produktprofiler.

I CPH har man mange direkteruter, men også gjerne hub captive prising.

Nå er dette kanskje en nordmanns beskjedenhet, men jeg har vanskelig for å se et bedre scenario for oss i Oslo og for dem i distriktene.
 
Last edited:
Jeg sliter med å forstå at dagens utvikling ikke er veldig positiv for i hvert fall befolkningen i Oslo og sannsynligvis Stockholm.

Det eneste scenarioet hvor det ikke er sant er hvis man tror man kunne bygget en tilsvarende hub som CPH i OSL eller ARN hvilket geografisk ikke er sannsynlig.

Akkurat nå så har man i Oslo et lokalt point to point selskap med ok produkt som flyr mange leisure ruter, man har to direkte konkurrenter på innenlands og man har et sterkt nettverksselskap med en hub med svært høy frekvens. I tillegg har gode frekvenser til andre nettverksselskaper som sikrer konkurranse. Supplert med et par ULC som sikrer et par ekstra direkteruter.

I sum har man bredt utvalg av gode connection samt viktige direkteruter til konkurransedyktige priser og med ulike produktprofiler.

I CPH har man mange direkteruter, men også gjerne hub captive prising.

Nå er dette kanskje en nordmanns beskjedenhet, men jeg har vanskelig for å se et bedre scenario for oss i Oslo og for fem i distriktene.

Det blir bättre för de allra flesta, utom för de som vägrar acceptera att det inte verkar finnas något flygbolag som vill/kan använda Arlanda som global hubb och prompt måste kunna flyga direkt till sina favoritresmål.
 
Det blir bättre för de allra flesta, utom för de som vägrar acceptera att det inte verkar finnas något flygbolag som vill/kan använda Arlanda som global hubb och prompt måste kunna flyga direkt till sina favoritresmål.

Fast att det blir bättre för de allra flesta är ju inte sant. För de som bor i Svealand och Norrland har det blivit bra mycket sämre.
 
Toppen