Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Kan man förlänga en hyra på helgen?

Har återlämning söndag 16:30, men skulle gärna betala lite för att kunna lämna måndag 07:00.

Hertz har ett formulär, https://www.hertz.se/p/forlang-hyra, men det står att det behandla av kundtjänst, som bara har öppet på vardagarna.

Dessutom verkar det som man skall förbinda sig innan man vet priset. Citat:

• Om bilen är tillgänglig för de önskade extradagarna görs en förlängning direkt. Det innebär att vi reserverar eventuellt tillkommande kostnad (dygnskostnad+tillval) på det betalmedel som ligger inne på hyran samt skickar ut ett nytt hyresunderlag för er att signera på distans.

Någon som vet om det finns något sätt att göra detta? Är det någon ide att försöka ringa till Arlanda?

(Hyrt i Uppsala, Thrifty via SAS Car Rental.)

Från den sidan: ”Om ditt hyresavtal går ut inom de närmsta 24 timmarna ber vi dig att ringa Hertz bokningscentral på 0771-211 212 (tonval 3 för pågående hyra) för att förlänga.”

Hade bara ringt så löser det sig säkert smidigt.

Ska resa själv med Doctor-X Jr till ORD i mars nästa år och tänkte hyra bil för att bila till svärföräldrarna i Kanada. Bilbarnstol via Hertz kostar ca 150kr/dag och tänkte hyra bil 3 veckor, så blir ju en hel del pengar bara för en bilbarnstol. Hyrt bilbarnstol via Hertz i båda US och Kanada ett par gånger men då endast 1-2 dagar och då är ju kostanden försumbar, men att betala 3k+ för en ganska simpel bilbarnstol som på Walmart kostar 60USD känns det mer prisvärt att bara köpa en stol där istället, problemet är att ta sig till Walmart från ORD med ett barn som behöver en bilbarnstol. Går det att endast hyra en bilbarnstol i ett dygn för en hyra som är 3v? Tänker att man kanske kan lösa det på plats, men då med risken att det kanske inte finns någon stol, dock har jag sett förråden de har på ORD och det är rejält med bilbarnstolar. Då vi kommer sova första natten på Hilton ORD, funderar jag på om man kan köpa bilbarnstolen en vecka innan och få en skickad till hotellet? Någon som har några bra tips?

Ska resa själv med Doctor-X Jr till ORD i mars nästa år och tänkte hyra bil för att bila till svärföräldrarna i Kanada. Bilbarnstol via Hertz kostar ca 150kr/dag och tänkte hyra bil 3 veckor, så blir ju en hel del pengar bara för en bilbarnstol. Hyrt bilbarnstol via Hertz i båda US och Kanada ett par gånger men då endast 1-2 dagar och då är ju kostanden försumbar, men att betala 3k+ för en ganska simpel bilbarnstol som på Walmart kostar 60USD känns det mer prisvärt att bara köpa en stol där istället, problemet är att ta sig till Walmart från ORD med ett barn som behöver en bilbarnstol. Går det att endast hyra en bilbarnstol i ett dygn för en hyra som är 3v? Tänker att man kanske kan lösa det på plats, men då med risken att det kanske inte finns någon stol, dock har jag sett förråden de har på ORD och det är rejält med bilbarnstolar. Då vi kommer sova första natten på Hilton ORD, funderar jag på om man kan köpa bilbarnstolen en vecka innan och få en skickad till hotellet? Någon som har några bra tips?
Låter som en bra plan att beställa till hotellet, om det går? Att hyra endast något dygn för att sedan åka en extra sväng o lämna tillbaka känns ju lite krångligt, eller? Misstänker att du inte vill ta med stol från Sverige för att slippa bära allt, iom att du åker själv med jr. Men du kanske har någon som kan hänga med till flygplatsen och agera bärhjälp?

Då vi kommer sova första natten på Hilton ORD, funderar jag på om man kan köpa bilbarnstolen en vecka innan och få en skickad till hotellet?
Ingen erfarenhet från just det hotellet men generellt brukar det gå. Är det mer än någon dag innan så se till att kontakta hotellet i förväg innan du beställer. De kanske vill ha några dollar för att hålla ett paket i en vecka men det är garanterat billigare än att hyra från hertz.

Jag har förbeställt grejer från Amazon till hotellet (instakamerafilm då jag var osäker om den medtagna filmen skulle klara säkerhetskontroller/skanning) och mejlade dem innan och frågade. Inga problem, och leveranstiderna på Amazon är ju ganska pålitliga.

Beror säkert lite på plats, men jag har under vistelse i USA tidigare beställt från Amazon och valt att skicka till ett leveransskåp de hade i närheten. Alltså typ ett sådant Postnord eller Bring kör med i Sverige. Står utomhus någonstans och så låser man upp skåpet med mobilen.

Det ska absolut gå att beställa till hotellet också, så slängde bara ut det som ytterligare ett alternativ.

Toppen