Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Jag har förbeställt grejer från Amazon till hotellet (instakamerafilm då jag var osäker om den medtagna filmen skulle klara säkerhetskontroller/skanning) och mejlade dem innan och frågade. Inga problem, och leveranstiderna på Amazon är ju ganska pålitliga.
Det finns en Amazon pickup location, UPS Store, som är öppen Mon-Fri: 8am - 4pm. Ser ut att ligga mellan terminal 2 och main garage.
Beror säkert lite på plats, men jag har under vistelse i USA tidigare beställt från Amazon och valt att skicka till ett leveransskåp de hade i närheten. Alltså typ ett sådant Postnord eller Bring kör med i Sverige. Står utomhus någonstans och så låser man upp skåpet med mobilen.

Det ska absolut gå att beställa till hotellet också, så slängde bara ut det som ytterligare ett alternativ.

Strort tack för tipsen, leveransskåp låter ju topp! Mailat Hilton och inga problem att skicka till dem heller innan ankomst.

För att slänga ut ytterligare ett alternativ, om du ändå ska resa med incheckat bagage kan du ju helt enkelt checka in en stol som du har i Sverige? Förutsatt att det ingår fler väskor i din biljett/status. Behöver du betala kan du lika gärna köpa en ny.

Reser du med SAS ingår detta utöver ditt vanliga bagage: https://www.sas.se/reseinfo/resa-med-barn/bagage

Den bilbarnstolen vi har i Sverige är enligt mig alldeles för stor och otymplig (stol+isofix) för att checkas in även om jag får det och det skulle gå (samt att den inte är godkänd för US). Köpa den som man ändå hade fått via Hertz för 60 USD via Walmart/Amazon är ett enklare alternativ och så tar jag med den hem så har vi en enklare stol om det skulle behövas i framtiden.

Toppen