Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

Efter lite IP blockar och bytta lösenord har jag lyckats boka via appen. Men inte de ursprungliga datumen för dom ligger nog fortfarande låsta på mig :)

Veckans luckor är nu mera synliga!

Den 18;e gäller det att anmäla sig! :)

Screenshot_20251215_004027_SAS.jpg

Om man flyger till säg Bryssel via Köpenhamn (på en biljett med mellanlandning). Räknas det då som en resa till COP eller BRU eller bäggedera?

Och vad om man bokar Oslo - Köpenhamn -Stockholm. Räknas det som en resa till COP, ARN eller ingendera?

När de är noga med att beskriva att endast SK-flighter räknas, men inte nämner något om revenue/award, så skulle jag tolka det så.
Plus att det är lättare för dem att räkna flights än resor. Vi får väl se när luckan öppnas.

Har redan 11 inbokade ben i den tidsperioden, varav två är award, så det verkar som att jag måste besluta mig ifall jag ska jaga ytterligare EBD där som jag en månad sedan konstaterade att det inte är rimligt….

Eftersom det är internet är det ju till för spekulation! Jag tror inte award räknas - de dyker ju inte upp på eb kontot så om de ska räkna dem måste de göra någon speciallösning.

Däremot tror jag det som alltid är legs som räknas, samma anledning. Så klar fördel för Norrlandsresenärerna :)

Eftersom det är internet är det ju till för spekulation! Jag tror inte award räknas - de dyker ju inte upp på eb kontot så om de ska räkna dem måste de göra någon speciallösning.

Däremot tror jag det som alltid är legs som räknas, samma anledning. Så klar fördel för Norrlandsresenärerna :)
Funkade ju i miljonkampanjen och nu är det ju bara SK-flighter vilket lär vara lättare för SAS att hålla koll på. Bara för att de inte räknas som kvalificerande flygningar sätter det inte stopp för SAS att räkna flighter, du anger ju dessutom EBnr när du reser.

Svårt för SAS att hävda att det inte gäller awards när de inte skrivit ut det, men vi får väl se.

Om inget förändras blir det nog en MR med kombinerat revenue och award för min del. Behöver lite mer nivåpoäng än de 15k. :)

Dock så räknar SAS alla legs när man tittar i historiken…
3 dagar av spekulationer, let’s go! :D

Jag som har lett lite i mjugg åt alla som tar en massa "onödiga extraresor" för att få status. Nu sitter jag här och öppnar luckor och kollar in hur många legs man kan få in på samma bokning i Norden och letar billigaste long haul i premium. Drömmandes om diamanter, scandicfrukostar och en gratis mikkeller i light... Tror dom kommer gå plus på mig i slutändan.

Hoppas att awardresor räknas, har några såna inbokade denna period.

Toppen