När de är noga med att beskriva att endast SK-flighter räknas, men inte nämner något om revenue/award, så skulle jag tolka det så.Så friaste tolkningen är att alla legs räknas, och att såväl revenue som award räknas?
Plus att det är lättare för dem att räkna flights än resor. Vi får väl se när luckan öppnas.När de är noga med att beskriva att endast SK-flighter räknas, men inte nämner något om revenue/award, så skulle jag tolka det så.
Funkade ju i miljonkampanjen och nu är det ju bara SK-flighter vilket lär vara lättare för SAS att hålla koll på. Bara för att de inte räknas som kvalificerande flygningar sätter det inte stopp för SAS att räkna flighter, du anger ju dessutom EBnr när du reser.Eftersom det är internet är det ju till för spekulation! Jag tror inte award räknas - de dyker ju inte upp på eb kontot så om de ska räkna dem måste de göra någon speciallösning.
Däremot tror jag det som alltid är legs som räknas, samma anledning. Så klar fördel för Norrlandsresenärerna![]()
Dock så räknar SAS alla legs när man tittar i historiken…Eftersom det är internet är det ju till för spekulation! Jag tror inte award räknas - de dyker ju inte upp på eb kontot så om de ska räkna dem måste de göra någon speciallösning.
Däremot tror jag det som alltid är legs som räknas, samma anledning. Så klar fördel för Norrlandsresenärerna![]()