Senaste nytt

5 flygningar på rad 1 - Hong Kong tur och retur (Semi-live)

Mycket trevlig rapport. En fundering, om ni kom in i Cathay's First Lounge, varför gick ni inte till "The Wing"? Mitt val 7 dagar i veckan. Men kanske gjorde ett strategiskt val:) Besöker man Cathay's F lounger är det risk att det blir för mycket god mat och dryck innan man kliver på planet och det är ju ingen god idé om man flyger F:D

Nu ska du bara veta, du är körd och du fast i F-träsket. För 10-år sedan närde jag en dröm om att få flyga F en gång i livet. Numera vill jag åtminstone ha två long haul per i år i F:D

Lamma, Lamma, Lamma - me like alot

Vilken heldag det blev på Lamma..... Förvisso varmt, men vilken ö.
Lamma är veckert,
Jag besökte Lamma i julimånad och det var väldigt fuktigt.

Jag hjälpte min vän att bära möblerna som han köpte från IKEA.
Som ni vet, det finns ingen taxi på Lamma så under 20 minuters promenad från bryggan till min väns lägenhet blev jag helt blöt...

Tack för ett bra reportage Peter! Det var kul att följa er!
Tackar ;)

Mycket trevligt! Såg ut som en nice resa :)
Var en kanonresa och är inte sista gången vi åker dit

Alltid lika uppskattat med dessa live reportage även om de är semi live.
Tack för att du delar med dig!
Tack och varsågod ;)

Mycket trevlig rapport. En fundering, om ni kom in i Cathay's First Lounge, varför gick ni inte till "The Wing"? Mitt val 7 dagar i veckan. Men kanske gjorde ett strategiskt val:) Besöker man Cathay's F lounger är det risk att det blir för mycket god mat och dryck innan man kliver på planet och det är ju ingen god idé om man flyger F:D

Nu ska du bara veta, du är körd och du fast i F-träsket. För 10-år sedan närde jag en dröm om att få flyga F en gång i livet. Numera vill jag åtminstone ha två long haul per i år i F:D
- Tack
- Det var i "The Wing, First" den på övervåningen direkt efter säkerhetskontrollen, och sen hade tänkt att gå till "The Pier, First" för att testa, men det var för långt och för kort om tid då och ja det finns alldeles för god mat och dryck :rolleyes:
- Risken finns... var ju inte svårt att hamna i businessträsket :cool::p

Jag besökte Lamma i julimånad och det var väldigt fuktigt.

Jag hjälpte min vän att bära möblerna som han köpte från IKEA.
Som ni vet, det finns ingen taxi på Lamma så under 20 minuters promenad från bryggan till min väns lägenhet blev jag helt blöt...

Då antar jag att det var både upp och ner.... svettig är bara förnamnet ;). Men såg 2 bilar, ambulans och en brandbil... inte stora

• Gilla
Reactions: Gus
Otroligt vilken kul och härlig rapport!
Längtar själv till min First First som jag hoppas kommer få upplevas någon gång under 2018... eller 2019 om jag harvar upp Turkish miles och avvaktar med att spola turken. :p

Hong Kong... Min Topp 3 av städer i världen.
Lamma Island är helt underbart. Kul med kraftverket utanför stranden men planerar man fotona från stranden så "råkar" man ju missa de. :D
Maten är fantastisk och de minimala ambulanserna, brandbilarna och polisbilarna är riktigt coola.
Jag köpte två t-shirts längs stråket när jag var där sist för några år sedan. Den ena hade någora sjyssta kinesiska tecken i vitt på framsidan på den svarta t-shirten.
Hade på mig den när jag och mitt ex flög vidare till Taipei. Passkontrollanten skrattade och frågade vad det stod vilket jag inte hade en aning om.
"I am not Batman"
Väl i passkontrollen i Taipei skrattade nästa passkontrollant och frågade om jag visste vad det stod.
"Yes! I am not Batman!"
"What?! Do you speak Cantonese/Mandarin?"
"No, but your colleague in Hong Kong told me." :D

Sorry för utsvävningen men jag älskar Hong Kong och din rapport är grym. :) Får mig att minnas tillbaka.
Tack för att du delar med dig och av något annat än Star Alliance.

Ha en bra dag!

Toppen