Senaste nytt

Air France / KLM - Det här gjorde ni bra

Beredd på att det kunde bli problem med krediteringen med poäng till EuroBonus efter att mitt Flying Blue number lagts in ursprungligen så gjorde jag följande:

- Ändrade nummer i AF appen
- Såg till att numret var på de digitala korten
- När jag kom till flygplatsen bad jag gaten kolla igen som bekräftade numret och fick fysiska boardingkort där nummer och status bekräftades.
- När sen flygen krediterades, så lyckas på något sätt ett av flygen hamna på EuroBonus, ett annat på Flying Blue och ett krediteras inte alls. Väntar fortfarande på att se hur returresan krediteras.
- kontaktade kundtjänst på WhatsApp med bevisen ovan. De tog bort mina miles igen från Flying Blue så jag kan kreditera dem till EuroBonus. Så det var bra och snabbt jobbat, men önskar de kunde fixa till registreringen en gång för alla.
 
Jag flög nyligen med Air France i business CDG-ICN-CDG. På utresan krånglade ljudet på IFE. Pursern beklagade och ordnade voucher på 200 Euro. På hemresan var det samma crew. Nu satt jag på annan plats och där gick inte skjutdörren mellan säte och gång att stänga. Inget större problem för mig men samma purser ordnade bums 200 Euro till. Jag krävde aldrig någon kompensation, det ordnades snabbt och lätt av purser med hjälp av en ipad, inget knussel.
 
Toppen